LX-91-NN: de laatste der Mohikanen

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9319 door Niels Lohmann

Ben A310 schreef : Gewoon het Alpine-logo verzinken in de neus. 't Is even meer werk, maar wel mooier.

Pas op, 'even bijspuiten' is er niet bij met een Parelmoer Witte auto. Altijd kleurverschil !!!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9321 door Rudolf
Je kunt ook een v onder uit het logo slijpen,daar kom je een heel eind mee,het logo is vrij dik.

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9322 door Joris Verheggen
Moet eerlijk zeggen dat ik het Renault logo er beter op vind uit zien dan dat Alpine logo

Alleen een vraagje, wat hebben ze er in de fabriek standaard erop geplakt? Komt dat Door de Groot aandeelhouder? Of deden ze net waar ze zin in hadden? Of kon je als klant zelf kiezen?

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9324 door Rudolf
Als klant heb je geluk als je het voorrecht hebt er een te mogen kopen B)
Dus details zijn niet echt van belang :woohoo:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9326 door Ben A310

Joris Verheggen schreef : Alleen een vraagje, wat hebben ze er in de fabriek standaard erop geplakt? Komt dat Door de Groot aandeelhouder? Of deden ze net waar ze zin in hadden? Of kon je als klant zelf kiezen?

Joris, standaard zat op de A310 V6 het Renault wybertje. In de laatste serie van de GTA kwam pas het ronde Alpine-logo op de neus. Op de A610 kwam een gerestylde versie van het ronde logo op de neus die toen ovaal was geworden.
Op de A310 1600 zat op de zijkanten, achter het zijruitje, het ronde Alpine logo.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Meer
3 jaren 8 maanden geleden - 3 jaren 8 maanden geleden #9327 door rens914
Werd afgelopen week getriggerd door dit onderwerp. Aangezien die van mij toch niet af is gewoon de zaag erbij gepakt. Nu 2 dgn later staat alles in de pruimer en heb ik straks een verzonken renault logo

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Jeep Patriot + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
Bijlagen:

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9328 door ms19333
Gaaf Rens!, verzonken heb ik nog niet eerder gezien met het Renault logo...

Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9329 door Ben A310
Wat één vraag al niet los kan maken... :woohoo:

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #9331 door Jaap
Dit logo is gemaakt voor de Le Mans.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #9798 door mick
Iets te lang stil hier... dus even over de betrouwbaarheid hè, kleine twee weken niet met het Renaultje gereden, gewoon door alle gezinsverplichtingen. Vanochtend ingestapt, starten... even wachten op benzine en lopen, natuurlijk. Ondanks alle kou, vocht en overige weerkundige ellende.

Eerste week januari staat er een fotosessie gepland met Tom Paape! B)

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 4 maanden geleden - 3 jaren 4 maanden geleden #9833 door mick
Afgelopen dinsdag een ochtendje staan kleumen bij de fotoshoot. Maar afgaand op de eerste foto, was dat het wel waard! B)

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
3 jaren 4 maanden geleden #9836 door Jos_A797
mooi Mick
of dat hij zo uit de showroom komt

lidnr: A - 797
A 310 phase 1

Meer
3 jaren 4 maanden geleden - 3 jaren 4 maanden geleden #9843 door rens914
Mooi shot.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Jeep Patriot + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
3 jaren 4 maanden geleden #9847 door Jseph
Zo die ziet er strak uit! Mooie plaat!

1982 / A310

Meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #10201 door mick
Tsja, lang geen nieuwe post hier. Ik rij er gewoon lekker in rond, probleemloos de winter door dus. Maar goed vandaag weer eens even aan het poetsen geweest, want komende zondag ben ik op speciale uitnodiging aanwezig op de Porsche lentemeeting. Naast een Diablo is mijn Alpine de enige niet Porsche tussen 250+ wel Porsches...

Dus toch maar even aan de slag. Naast het ding in de was zetten ook de achterspoiler aangepakt, want zoals bijna altijd ziet dat er niet uit na zoveel jaar... En voordat ik er een hard plastic aftermarket op zet, eerst kijken of ik het originerl enigszins toonbaar kan krijgen. Spuiten is geen optie. Wellicht dat plastidip wat is, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Heel duidelijk kon ik zien dat de toplaag aan het verweren was, dus dacht ik dat wellicht de toplaag eraf schuren soelaas zou bieden. Begonnen met 80 en dat ging verbazingwekkend goed. Daarna 120, en vervolgens 240 om te constateren dat hoe fijner de korrel, des te lelijker het weer werd... Terug naar 80. Het resultast is meer dan acceptabel voor een 32 jaar oud stuk rubber. Niet 100% strak, maar wel egaal en met behoud van de zacht rubber spoiler...

Donderdag komt mijn andere set velgen eronder. Die zijn dan weer keurig two tone..B)

Rouge et noir...
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: tom