LX-91-NN: de laatste der Mohikanen

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8187 door Aldo
Ik heb ze naar de velgendokter in Uden gebracht. Zonder enige kleurvermelding hebben ze er iets heel moois van gemaakt.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8188 door mick
Waar hebjij je trx en vandaan?

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8189 door mick
Overigens zijn dit wel de foto's die mij overhalen om toch de trx een kans te geven. Morgen maar bestellen!
Ook een heel mooie a310...
delessencedansmesveines.com/2015/06/alpine-a310-v6-renault-dledmv/

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8190 door Aldo
Ik heb ze gekocht bij www.banden-pneus-online.nl . Hele klap geld, maar ik houd de auto graag zo origineel mogelijk..

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8191 door Harrie
Hallo

Je kunt ze ook bestellen bij oldtimerbanden.nl in Heeze.

Groet,
Harrie A-744

Alpine A 310 A-744

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #8195 door mick
Vandaag is de auto bij Color Glo geweest. Die mannen leveren echt mooi werk! Met excuus voor de mindere kwaliteit foto's van het mobieltje...
Voor:

En na:

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8210 door mick
Ok dan, gewoon nieuwe TRX-en besteld. Ik roep altijd dat je op je banden niet mag bezuinigen en dus moet ik mijzelf er dan ook maar aan houden... Je zal maar net twee meter te kort komen, omdat het rubber oud is.

Besteld bij Pneu-Collection.fr. Die hadden de meest verse dot codes en de laagste prijs. Scheelde zomaar 200-300€ met andere adressen. Betaal nu 1235€ incl verzenden.

Benieuwd hoe dat stuurt straks!

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8211 door jochem
Rechtdoor..... ;)

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8212 door mick
Hahaha, mag hopen dat dat enigszins meevalt. Ze schijnen wel moderner rubber te gebruiken. En met een dotcode van net aan een half jaar oud. Heb ik ze iig een eerlijke kans gegeven... Is het niks, dan heb ik een leuk setje showwieltjes en kan ik er altijd nog zoiets onder zetten.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8221 door mick
Ook maar het tandwieltje besteld. Bijna 70€ incl 20€ verzenden... :woohoo: Wat een geld!

Vroeg mij nog wel af hoe de teller er het makkelijkst uit te halen is. Op het FAR zeggen ze dat ook het stuur en de behuizing van het stuurhuis weg moet? Klopt dat?
Ook de overkapping van het dashbord, maar zag niet zo snel hoe die vastzit. Had zelfs het idee dat dat gewoon geklemd zit...

Als iemand dit al eens gedaan heeft, hou ik mij aanbevolen voor tips en trics. Beter dan dat er dingen kapot gaan doordat ik het net niet goed doe...

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8222 door Ben A310
Kap van de meters zit met klitteband vast. Kun je er zo aftrekken. Dan stuur verwijderen. Vervolgens alle kleine schroefjes uit je dashboardplaat schroeven. De meter zit geklemd vast. 2 schroefjes losser draaien en je kunt de meter eruit halen. Maar dan begint de uitdaging! Je moet de zwarte alu ring die om je meter zit aan de voorkant eraf halen. Dat is een monikkenwerk als je het onbeschadigd wil doen. Daarom heb ik het netjes laten doen.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8223 door mick
Thanx! Daar heb ik wat aan... :)

Tja, die ring verwijderen is idd een geduldklusje, maar daar ben ik niet zo bang voor. En het terugzetten van die ring kun je dan weer het beste doen met een pvc pijp van ongeveer de diameter van de teller... Als ik ermee in de weer ga, maak ik wel foto's.

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #8224 door Hage
Hoi Mick,

Als je toch het glas er af haalt, check dan gelijk of je wijzer van de snelheidsmeter nog recht is, want die heeft nog al eens de neiging krom te trekken en komt dan op den duur vast te zitten tegen het glas.

Groet Hage

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8225 door mick
Thanx, maar die is idd niet meer recht... Als ik wat langer rij met de kachel aan blijft ie hangen. Is daar een vervanging voor? Of toch rechtzetten met bv de fohn?

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8226 door Iwan1979
Hallo,
Weet er iemand hoe het wijzertje van de kilometerteller moet verwijderd worden? Gewoon trekken?