LX-91-NN: de laatste der Mohikanen

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8301 door ms19333
jij hebt je banden laten monteren in dezelfde straat als waar ik met mijn chassis bezig ben B)

Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8343 door mick
Even een harinkje happen in Oudeschild.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8344 door mick
Wel komt er een puntje bij op de 'to do' lijst... Achter het linkerkoplampglas ontstaat flink wat condens als de auto in de regen heeft gestaan. Zit er ergens een opening waar het vocht uit zou moeten kunnen?

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8345 door Jaap
lings en rechts voorin is een slangetje wat water afvoer is , deze kan kapot zijn.

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8346 door mick
Thanx Jaap. Zal even checken!

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 4 maanden geleden #8347 door Jaap
ik heb originele nieuwe slangen .

Meer
4 jaren 3 maanden geleden #8353 door Hage
Condens in koplampen is een oud bekend fenomeen bij Alpines.
Als het bij bakken uit de lucht komt of de auto staat op een natte ondergrond, dan weet het vocht een gemakkelijke weg te vinden naar de de koplampruimtes. Naast de slangetjes is de afdichting van de kofferruimte een zwak punt. Check de rubberafsluiting van het kofferdeksel, maar ook de afsluiting van de benzinetank in de kofferruimte.
Elk gaatje hoe minuscuul ook geeft al condensproblemen.
Als je de auto wegzet, laat dan het kofferdeksel op een kiertje, kan het vocht weer wegventileren.
Het vocht uit de kofferruimte kan ook je dashboard bereiken, waardoor de meterglaasjes "tijdelijk" beslagen worden.
Ach, hoort er allemaal bij. Bijna alle handgemaakte (Franse en Engelse) polyester auto's dit probleem, de "Charme" van dit soort auto's. :)

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8393 door mick
Om het interieur ook nog even helemaal op orde te krijgen, heb ik vandaag een mooie Blaupunkt uit de jaren 80 gekocht. De philips die er in zit, is niet echt netjes meer en bovendien werkt het cassettedeck niet... Komt uit hetzelfde jaar als mijn auto!

Vraagje, zitten er in de auto 10 of 13cm speakers? Daar wil ik dan ook nieuwe voor kopen. Uiteraard de juiste maat, want ik ga echt niet zagen in die orginele deurbekleding.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8394 door mick
Dan krijg je dus zon beetje dit effect... En dan bedoel ik niet de luidsprekers. :lol:

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8427 door mick
Gisteren binnengekomen, vandaag ingebouwd. Ik ben er blij mee! Past mooi bij het dashbord en interieur... B)
Het geluid is ook meteen een stuk beter, maar ik ga wel op zoek naar betere speakers. Volgens mij 10cm, toch?

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8430 door mick
Die wielen weer... Nu kom ik op ebay een brochure tegen uit '84 waar de velgen volledig zilver zijn. En dat terwijl ik dacht dat ze altijd tweekleurig waren geleverd? Weet iemand hoe dat zit?

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 3 maanden geleden #8431 door Ben A310
Dat is gezichtsbedrog op de folder. Als je de folder open slaat zie je op alle foto's keurig twee kleurige velgen.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
4 jaren 3 maanden geleden #8438 door mick
Toch is het grappig. Ik heb zelf de folder uit '81 in pdf. Daar staan ook foto's in waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het gezichtsbedrog is. Bijvoorbeeld deze foto, is een printscreen van een uitvergroting op de ipad... Overigens zie ik in diezelfde folder ook foto's waar wel heel duidelijk tweekleurige velgen op zitten.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8445 door mick
Goed, de teller is eruit. En ging ook makkelijk uit elkaar, want het was niet de eerste keer... Naald is wel erg krom als je het zo in je handen hebt en dus toch kijken of ik ergens ee n naaldje kan scoren. Dhr. R te B heeft niet zoveel op met dhz-ers en wil dus geen naald, of andere onderdelen, los verkopen. Want, "ik verdien meer als ik je teller moet maken, omdat je de onderdelen niet hebt...". Briljant marketeer, nu verkoopt ie sowieso niks. En een volgende keer staat ie onderaan mijn lijstje. :lol: Maar goed, is uiteindelijk zijn goed recht.

Dus, wie heeft er nog iets bruikbaars liggen? Er kan best veel op, zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Edit: zo blijkt dat er ook nette bij de volvo 240 gebruikt zijn...

Rouge et noir...

Meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #8460 door mick
Inmiddels het tandwieltje en de kromme naald gerepareerd! Hoop dat ik voor die naald een duurzame oplossing heb gevonden. Iig heb ik vooralsnog dus de orginele naald weer gebruikt: klikkerdeklik

Ik zal ook nog een 'how to' voor het tandwieltje plaatsen...

Rouge et noir...
Bijlagen: