LX-91-NN: de laatste der Mohikanen
Rouge et noir...
Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.
Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com
En waar vond je dat rondje met de namen nu precies? Ik heb ook gezocht, maar bij mij niet kunnen vinden.
Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.
Rouge et noir...
mick schreef : Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.
Dan moet ik bij mij dan nog maar eens onder dat stukje schuimrubber kijken. Heb bij mij het stukje aan de rechterkant laten zitten. Links zat los. Ik hoop dat het daar nog verstopt zit. Zou leuk zijn om die namen ook even in mijn auto-dossier vast te leggen.
Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Rouge et noir...
Oud collega van me had hem zien staan..
Mag van fb de link niet zien...

Rouge et noir...
Ben A310 schreef :
mick schreef : Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.
Dan moet ik bij mij dan nog maar eens onder dat stukje schuimrubber kijken. Heb bij mij het stukje aan de rechterkant laten zitten. Links zat los. Ik hoop dat het daar nog verstopt zit. Zou leuk zijn om die namen ook even in mijn auto-dossier vast te leggen.
Of het zit nog wat verder naar achteren onder het dubbelzijdig tape?
Rouge et noir...
Goed, dat viel dus even tegen. Het rechterspruitstuk is niet goed gemaakt en past niet. Verder was het nogal een klus om de demper goed onder mijn auto te krijgen. Maarrrr, het zit! Nog niet optimaal en met de standaard spruitstukken, en een beugel die nog niet 100% past, maar wel naar huis gestuurd met de Mayr eronder.
Voor de nieuwsgierigen onder onder ons: de Mayr demper is een performance demper met één uitlaatpijp. Geluid is lekker zwaar, maar zeker met de standaard spruitstukken niet hard. Sterker nog, ik vind hem op de snelweg zelfs rustiger dan de standaard. Wel merk ik al wat meer souplesse. Nu nog ervoor zorgen dat ik een goede header vanuit Duitsland krijg.
Foto's volgen!
Oh en thanx Rens. Was een leuke dag!
Inmiddels ligt Zorro te dromen van een prachtige grote vrouw...

Rouge et noir...
Rouge et noir...

Rouge et noir...
Dan de uitlaat. De nieuwe headers zijn gemonteerd en de Mayr demper nu echt netjes vastgeschroefd. En het resultaat is waar ik op hoopte. Lekkere sound bij stationair en hoge toeren, maar erg stil op de snelweg. Dat Jeroen een eindpijp gemaakt heeft die richting het asfalt staat, helpt daar zeker bij. Verder merk je meteen de extra souplesse en snelheid. De motor pakt echt veel mooier op. Het wat meer open luchtfilter maakt het compleet.
Tijdens de rit naar huis viel mij op dat het inmiddels toch wel erg stil in de Alpine is, ook bij 140. Geen rammeltjes, kraakjes of piepjes meer. Het aloude adagium dat dat bij een oude Fransoos hoort, wordt inmiddels wel geloochenstraft...

Rouge et noir...