LX-91-NN: de laatste der Mohikanen

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #8780 door mick
Het was even werk, maar het hemeltje zit er weer strak in... :)
Ik zal een 'how to' post maken met meer foto's, maar dit is het resultaat.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #8781 door mick
Oh ja, en als het goed is hebben deze mannen mijn auto in elkaar geschroefd.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8782 door ms19333
Dat ziet er weer netjes uit!

Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8787 door Ben A310
Super gedaan. Nu die van mij nog even doen?

En waar vond je dat rondje met de namen nu precies? Ik heb ook gezocht, maar bij mij niet kunnen vinden.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8790 door mick
Stroom ligt er hier uit, dus even op de mobiel...
Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #8851 door Aldo
Mick, je bent gespot...

Bijlagen:

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8854 door Ben A310

mick schreef : Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.

Dan moet ik bij mij dan nog maar eens onder dat stukje schuimrubber kijken. Heb bij mij het stukje aan de rechterkant laten zitten. Links zat los. Ik hoop dat het daar nog verstopt zit. Zou leuk zijn om die namen ook even in mijn auto-dossier vast te leggen.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8855 door mick

Aldo schreef : Mick, je bent gespot...

Sh*t, das bij mijn vriendin... :woohoo:

;)

Is in Haarlem. Waar heb jij de spot gezien?

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8859 door Aldo

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8860 door mick
Cool.

Mag van fb de link niet zien... :dry:

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8861 door mick

Ben A310 schreef :

mick schreef : Dat stickertje zit bij mij rechtsvoor. Je ziet nog net dat stukje schuimrubber op de foto dat onder het zonnekleppaneel zit.

Dan moet ik bij mij dan nog maar eens onder dat stukje schuimrubber kijken. Heb bij mij het stukje aan de rechterkant laten zitten. Links zat los. Ik hoop dat het daar nog verstopt zit. Zou leuk zijn om die namen ook even in mijn auto-dossier vast te leggen.

Of het zit nog wat verder naar achteren onder het dubbelzijdig tape?

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #8922 door mick
Vandaag naar Baerle Nassau gereden om daar bij Rens een Mayr demper te monteren. Had ook mijn nieuwe headers mee, dus dat varkentje zouden we wel even wassen... Ook Hage was van de partij voor de koffie.

Goed, dat viel dus even tegen. Het rechterspruitstuk is niet goed gemaakt en past niet. Verder was het nogal een klus om de demper goed onder mijn auto te krijgen. Maarrrr, het zit! Nog niet optimaal en met de standaard spruitstukken, en een beugel die nog niet 100% past, maar wel naar huis gestuurd met de Mayr eronder.

Voor de nieuwsgierigen onder onder ons: de Mayr demper is een performance demper met één uitlaatpijp. Geluid is lekker zwaar, maar zeker met de standaard spruitstukken niet hard. Sterker nog, ik vind hem op de snelweg zelfs rustiger dan de standaard. Wel merk ik al wat meer souplesse. Nu nog ervoor zorgen dat ik een goede header vanuit Duitsland krijg.

Foto's volgen!

Oh en thanx Rens. Was een leuke dag!
Inmiddels ligt Zorro te dromen van een prachtige grote vrouw... :lol:

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #8923 door mick
Oh wacht, ik heb wel wat pics van de gedemonteerde demper. De ovale eindpijp is inmiddels verwijderd en ook niet 'standaard' Mayr. Nu gewoon een ronde pijp. Volgens Hage weegt het ding iets van de helft van een Devil... Onze oosterburen zijn er iig zeer over te spreken.

Rouge et noir...
Bijlagen:

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #8924 door mick
Top service van Simon. Ook op zondag. Inmiddels zo'n geval binnen dat je moet uitprinten om dan de headers op kosten van Simon terug te sturen. En natuurlijk komen er nieuwe deze kant op! :)

Rouge et noir...

Meer
3 jaren 9 maanden geleden #9134 door mick
Anderhalve maand en een vakantie verder. Een vakantie waarin Jeroen zich heeft vermaakt met mijn auto. Remmerij nog een keer goed nagekeken, want toch wel onbalans bij remmen. De schijven zijn nieuw, maar door het lange stilstaan kon je de afdruk van de blokken zien. Beetje afslijpen en dat probleem is ook opgelost. Ik wilde er eerst nieuwe schijven op laten zetten, maar de huidige waren zo dik dat dat echt zonde zou zijn. Weer een mooi voorbeeld van stilstand is achteruitgang...

Dan de uitlaat. De nieuwe headers zijn gemonteerd en de Mayr demper nu echt netjes vastgeschroefd. En het resultaat is waar ik op hoopte. Lekkere sound bij stationair en hoge toeren, maar erg stil op de snelweg. Dat Jeroen een eindpijp gemaakt heeft die richting het asfalt staat, helpt daar zeker bij. Verder merk je meteen de extra souplesse en snelheid. De motor pakt echt veel mooier op. Het wat meer open luchtfilter maakt het compleet.

Tijdens de rit naar huis viel mij op dat het inmiddels toch wel erg stil in de Alpine is, ook bij 140. Geen rammeltjes, kraakjes of piepjes meer. Het aloude adagium dat dat bij een oude Fransoos hoort, wordt inmiddels wel geloochenstraft... B)

Rouge et noir...