200pk uit de A310

Meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #11194 door guznax3

rens914 schreef : geen idee, heb het nog niet gedaan maar wellicht is het niet nodig.
Je kunt hem altijd van onder erin lamineren en van boven "volgieten".
Ben wel bang dat als je het onzichtbaar wil repareren het glas eraf moet.
Daar heeft een glas bedrijf een soort van pianosnaar zaag voor.
Maar waarom zou je het doen.
Omdat het de waarde bij verkoop verhoogt ??
Dan moet je er helemaal vanaf blijven. :0))

niet perse.
Verkoop is niet nu aan de orde. Het is primair onze hobby.

Het is meer mijn eigen gevoel dat ik het zonde vind om originele delen te veranderen en je de reparatie onomkeerbaar blijft zien. Bij technische eigentijdse verbeteringen zoals dempers, veren, remmen, motorisch heb ik er minder moeite mee dan onomkeerbare aanpassingen aan de carrosserie of het interieur.

Maar wacht eens?
Zie ik nu goed dat waar de achterklep aansluit op het ruitje het gewoon open is?
m.a.w. voor evt herstel kan je je hand vanaf de voorzijde erin steken?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #12018 door sj_hendrikx
De alpine is inmiddels terug van de spuiter waar we de achterkant en neus hebben laten herstellen en overspuiten. Super mooi geworden. De onderdelen zijn inmiddels allemaal binnen. Dus het opbouwen kan beginnen.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #12019 door sj_hendrikx
Het originele leer is weer hersteld en soepel gemaakt, het stuur is weer netjes gemaakt.
De deurpanelen strak gemaakt en opnieuw laten herstellen. Het hout is door het vocht gaan bobbelen.
Het pook hoesje is weer soepel gemaakt, dat was hard geworden door het lange staan.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12022 door rens914
Super netjes hoor, respect.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12023 door jochem
Mooi ...:cheer:

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12026 door guznax3

rens914 schreef : Super netjes hoor, respect.

Alle krediet gaat naar de mensen uit het netwerk van Jeroen Feijten. John van Color Glo midden Nederland voor interieur en Marcel van Vreeken Autoherstel in Haarlem.

Allebei ouderwetse vaklui die echt weten waar ze het over hebben. Echt top!

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12027 door rens914
Heb je er de oude acrylaat lak, synthetische 2k of watergedragen lak op laten zetten ?

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12028 door Hage
En waarom niet helemaal overgespoten? Rood is een verschrikkelijk moeilijke kleur om oud en nieuw te matchen,vanwege het snelle verweringsproces.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #12029 door sj_hendrikx

Hage schreef : En waarom niet helemaal overgespoten? Rood is een verschrikkelijk moeilijke kleur om oud en nieuw te matchen,vanwege het snelle verweringsproces.

dat zou (flink) over het budget gaan, en is de rest van de lak is nog te goed om helemaal te doen. Het kleurverschil valt nu mee. En met oude rode auto's zit kleurverschil er altijd in met rood.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12030 door sj_hendrikx

rens914 schreef : Heb je er de oude acrylaat lak, synthetische 2k of watergedragen lak op laten zetten ?

Ik dacht watergedragen, maar zeker weten doe ik het niet

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12031 door rens914
Ok, hedendaagse lak dus. Wil bij mij de oude acrylaat lak erop laten zetten. Spuiter zoeken die het wil doen (anders doe ik het zelf).

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12032 door sj_hendrikx

rens914 schreef : Ok, hedendaagse lak dus. Wil bij mij de oude acrylaat lak erop laten zetten. Spuiter zoeken die het wil doen (anders doe ik het zelf).

Je zou m eens kunnen bellen, ik ben wel heel tevreden met het resultaat. Volgens Jeroen is Marcel een van de weinigen in Nederland, die Alpine netjes kan behandelen en spuiten.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12033 door rens914
Misschien kom ik erop terug als hij zover is maar ben wel een oude jood. Heb vroeger zelf een spuiterij gehad en een hele auto blazen mag Max een rug kosten (incl verf). Voorbewerken doe ik nl zelf.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12034 door Jaap
Max een rug dan ben je dus een echte jood !grt jaap

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12035 door Harrie
Hey Rens,

Mijne is gerepareerd en in zijn geheel overgespoten (mooi rood) bij Peter Schalkers, tot volle tevredenheid.
Is maar een tip.

Groet, Harrie
A-744

Alpine A 310 A-744