200pk uit de A310

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12070 door Jos_A797
zo Joris , wat een lef
dat was toch wel met dichtgeknepen billen en klamme handjes zeker ? :lol: :lol:

lidnr: A - 797
A 310 phase 1
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12071 door walterg
Of klamme billen en dichtgeknepen handjes. Het sap uit het stuur geperst...

A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12072 door rve
Ik krijg geen plaatje geüpload, maar leuk om even de uitdraai te delen.

Ik heb ook de exacte din correctie opgevraagd. Dat is dezelfde als voor de BMW’s die jaarlijks verzegeld worden voor de cup, dus goed vastgelegd.

Wat er precies aangepast is, geen idee, ik vertrouw dinand blind.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12073 door Joris Verheggen
Tja, ik.moest nogal naar de wc. Vandaar ook de gezwinde spoed! ;-)

Ik had gelukkig een goede voorganger, Wimfried met de A610. Anders had ik dat niet gedurft met de 40 jaar geleden ontwikkelde remmetjes. En er zat inderdaad geen sap meer in het stuur! ;-p

Mijn broer had in ieder geval geen schrik. Een keertje maar dat hij mee remde. (Van die lompe Duitsers kwamen met zij tweetjes dicht op elkaar de korte oprit op vliegen. Was tevens mijn afrit. Diep inremmend afrit naar rechts onder moeten pakken. Het groene race monstertje begon een beetje te schuiven! :-s)

Toen heb ik ook een beetje harder geknepen met de kadetjes! ;-p

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12074 door rve
Beek heeft de afstelling van vorig jaar nog online staan:

VIDEO - www.facebook.com/BeekAutoRacing/videos/1395688710467870/

Bijlagen:

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12075 door rve

Joris Verheggen schreef : Tja, ik.moest nogal naar de wc. Vandaar ook de gezwinde spoed! ;-)

Ik had gelukkig een goede voorganger, Wimfried met de A610. Anders had ik dat niet gedurft met de 40 jaar geleden ontwikkelde remmetjes. En er zat inderdaad geen sap meer in het stuur! ;-p

Mijn broer had in ieder geval geen schrik. Een keertje maar dat hij mee remde. (Van die lompe Duitsers kwamen met zij tweetjes dicht op elkaar de korte oprit op vliegen. Was tevens mijn afrit. Diep inremmend afrit naar rechts onder moeten pakken. Het groene race monstertje begon een beetje te schuiven! :-s)

Toen heb ik ook een beetje harder geknepen met de kadetjes! ;-p

Respect! Alles boven de 180 voelt voor mij toch een beetje als meer geluk dan controle ;)

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12076 door Joris Verheggen

rve schreef : Beek heeft de afstelling van vorig jaar nog online staan:

VIDEO - www.facebook.com/BeekAutoRacing/videos/1395688710467870/

Gaaf filmpje! Lekker geluid ook! :-D

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12077 door Joris Verheggen

rve schreef :
Respect! Alles boven de 180 voelt voor mij toch een beetje als meer geluk dan controle ;)

Ik vond het uiteindelijk meevallen, had het erger verwacht. Ik was in Duitsland de verkeersdrukte en de weg liet het toe dus....... Dan toch maar even het gas erop!;-)

Ben het met je eens dat 170-180 wel een fijnere cruise snelheid is. En daar zit je rap op met de A310 :-p

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12078 door Ben A310
Het is bij een Alpine van wezenlijk belang hoe het onderstel van je auto is afgesteld en of je er fatsoenlijk spul onder hebt. Ik rijd met mijn Pack GT gerust 200 km/uur en laat dan mijn stuur los. Niet te lang natuurlijk, maar ik wil er maar mee aangeven dat ook een A310 strak kan rijden, mits... inderdaad.

NB: Bij Beek perste mijn Alpine er 177 PK uit (is standaard 150PK) en 256 Nm (is standaard 202Nm). Als je het wil zien, kan dat middels deze link:

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12079 door rve

Ben A310 schreef : Het is bij een Alpine van wezenlijk belang hoe het onderstel van je auto is afgesteld en of je er fatsoenlijk spul onder hebt. Ik rijd met mijn Pack GT gerust 200 km/uur en laat dan mijn stuur los. Niet te lang natuurlijk, maar ik wil er maar mee aangeven dat ook een A310 strak kan rijden, mits... inderdaad.

Ja dat is zeker waar, op Zandvoort lukt het me met extreem veel moeite om er 2.06 mee te rijden met race slicks en minder brede banden achter. Alleen als je een remfout maakt, of juist te hard op het gas gaat, dan kan je hem wel echt lelijk kwijt raken.

Ik wilde met de Alpine altijd nog een drift-dag doen, dan kan je precies dat goed leren. Ik zal er even een los topic van maken.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12088 door maurice A599
Voor wat betreft vermogen uit de prv 2664cc is het hoogste gehaalde vermogen dat ik weet de +/- 270 pk in de WM P76 en P77 (Le Mans). Dus 238pk is erg netjes. Met turbo's heeft volgens mij Peugeot er in de jaren 90 op Le Mans rond de 950pk uitgehaald. Venturi +/- 600pk en Helem zat daar iets onder.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12089 door Hage
Dag Ben,
Ik vermoed, dat jij een motorblok van de GT in je auto hebt liggen, hetgeen 2.8 liter inhoud heeft en met gemak 170pk uithoest.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12091 door Ben A310
Daar zijn geen enkele aanknopingspunten voor te vinden Hage. Het motornummer loopt mooi in de pas met het chassis- en carrosserienummers bij de A310, dus alles lijkt erop dat het nog de originele motor is.
Ik heb nog geen certificaat bij de A310, omdat de site van Alpine op dit niet goed werkt. Maar dat certificaat zal uitsluitsel moeten geven of ik inderdaad "matching numbers" heb. Alles wijst erop dat het wel zo is.

De PK's komen van het uitlaatspruitstuk, uitlaat en (vermoedelijk) snellere nokkenassen. Anders kan ik het niet verklaren. Motor is nog nooit uit elkaar geweest in de tijd dat ik 'm heb, dus kan het nog niet controleren.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12092 door Hage
Hoi Ben,

Let maar op, er is/komt een verklaring voor je hogere vermogen, maar ondertussen er lekker van genieten.....:) :)

Grt. Hage

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12100 door Rudolf
Dus,carter demonteren en slag en boring meten....