200pk uit de A310

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12101 door Joris Verheggen

Hage schreef : Dag Ben,
Ik vermoed, dat jij een motorblok van de GT in je auto hebt liggen, hetgeen 2.8 liter inhoud heeft en met gemak 170pk uithoest.


Ik heb ooit gelezen dat ze bij het aangeven van het aantal pk's bij een Alpine erg "save" hebben gezeten. (Weet niet of het waar is)

Schijnbaar leveren de sport uitlaatspruitstukken al tussen de 10-15pk op. Dan met de sporteinddemper erbij klinkt 170 niet onaannemelijk lijkt mij. Als het motorblok netjes onderhoud heeft gehad.
Maar ik kan er naast zitten, dus pin me er niet op vast! ;-)

Maar is het een aanrader om de Alpine op een rollerbank te zetten? Twijfel er namelijk aan om het zelf ook een keer te doen.

Mvg,

Joris

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12102 door Jos_A797
Joris
zolang jij nog 230 km p/u kunt rijden , heeft het dan wel zin om op de testbank te gaan staan
om een pk tje meer of minder te meten.
tenzij je het wilt weten natuurlijk :)

lidnr: A - 797
A 310 phase 1
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12103 door rens914
Vind eigenlijk dat we het blok van Ben er onderuit moeten trekken en hem hememaal uit elkaar moeten schroeven.
We willen glashard bewijs.
Gna gna

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12104 door Rudolf
Op mijn blok staan ook gewoon de originele citroen nummers.
Gna gna.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12105 door Rudolf
Dag rve,
Dat is een mooie koppelkromme voor een blok dat doorloopt tot 7300 t/min
Zonder een al te piekerig vermogen.
Ziet er goed uit...

Heb je fotos??

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12106 door rve

Rudolf schreef : Dag rve,
Dat is een mooie koppelkromme voor een blok dat doorloopt tot 7300 t/min
Zonder een al te piekerig vermogen.
Ziet er goed uit...

Heb je fotos??


Van het blok? Hier twee foto's van Dinand.



Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudolf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12107 door Rudolf
Dag rve,
Dat ziet er geweldig uit!
Met de juiste pks...
Dat is hoe sportautos bedoeld zijn.
Moet top zijn om te rijden.

Veel plezier
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dinand A443

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12108 door Hage
Diezelfde configuratie van 2x3 Webers heb ik ook op een A310 gehad. Met 296 nokkenasjes gaat dit als de brandweer en moet je nog verschrikkelijk uitkijken, dat je de motor niet over z'n toeren jaagt. Voor je het weet zit je op 8.000 toeren.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12109 door Bitchy
235 is makkie met A310 op de teller ( overdrijven graag 20 km) die van mij loopt met de originele wielen met gemak naar de 250

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12110 door Bitchy
telefoon tussen mn handen in niks zweet in mn handen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12111 door Hage
De snelheidsmeters wijken inderdaad schromelijk af bij hoge snelheden. Je moet een knap standaard motortje hebben om 230 echte kilometers aan te tikken.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12112 door rens914
Heb dat op mn Lotus turbo gedaan. Een elektrische waterpomp is daar natuurlijk xtra interessant ivm de chargecooler (extra koude inlaat Temp).
Het scheelt maar fractioneel.
Zelf 5kg afvallen en reservewiel eruit blijft de beste optie.

Km teller afwijking is standaard af fabriek van elke auto al > 5% een andere maat wielen maakt die afwijking alleen maar groter.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #12115 door mick
Ik heb bij het vervangen van het tandwieltje in mijn teller de naald per ongeluk niet helemaal goed teruggezet. Met als gevolg dat 50 op de teller iets meer is volgens gps. Maar 180 op de teller is ook echt 180 met de gps... B)

Rouge et noir...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12116 door Joris Verheggen
Maar hoe je het ook went of keert, het blijft gaaf om te zeggen
Tweedertig:silly:

Of de teller klopt of niet, het blijft een wagen van 40 jaar oud. En het is ongelooflijk rap voor die tijd!B)

De Targa's van de Rijkspolitie hadden er moeite meer. Vraag maar aan Jan Lammers ;-p

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12124 door guznax3

Hage schreef : Hoi Ben,

Let maar op, er is/komt een verklaring voor je hogere vermogen, maar ondertussen er lekker van genieten.....:) :)

Grt. Hage



Dinant heeft ons laten zien hoe je een 2.9 blok van een 2.7 blok kan onderscheiden.
Het onderblok heeft ergens 2 uitstulpingen. Het typeplaatje is zo om te zetten.
Wij hebben ook getwijfeld om naar 2.9 te gaan, maar toch het blok om die reden blok toch origineel gehouden. (en omdat ons blok nog heel goed was)

(ben pakt nu heel snel de slijptol :P ;) )

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.