Zandvoort A310

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11816 door maurice A599
Check ff vanaf 9.00 mooie actie met A310. Weet niet wie het is maar complimenten. Verstandig om je Alpine te leren kennen op circuit ipv openbare weg.

Overigens herkenbaar om van gas af te gaan als je hem dreigt te verliezen met alle gevolgen van dien ;-) Volgende keer maar koppeling in :-)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11817 door rens914
Manmanman wat een coureurs. Bij nat moet een hele andere lijn rijden en zo te zien heeft een enkeling dat maar begrepen. Je zult er tussen rijden en naar huis gaan met schade door deze wannabees.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11818 door Ben A310
Deze A310 is van Ad (geen clublid) en hij heeft 'm in augustus 2015 gekocht.

Ik hoop dat Ad nog een keer de stap maakt tot een lidmaatschap. Heeft heeft zich al wel eerder op ons forum gemeld.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11819 door maurice A599
Rens, zo'n vrijrijdendag is juist om te oefenen en de grenzen op te zoeken. Het is geen race. Ook al zoek je elkaar op de baan natuurlijk wel op. Iedereen weet wat de risico's zijn. In het algemeen is men serieus, wordt er goed opgelet en houdt men rekening met elkaar. Dat zie je ook in het filmpje. In combinatie met voldoende marshalls en een gezellige sfeer gaat het eigenlijk altijd wel goed. Er zijn nog maar weinig mogelijkheden waar je dit kunt doen.

Zelf rij ik ook zo af en toe mee. Even afgeleid zijn en het gaat fout ;-)
Even rondgeslingerd worden en het ervaren van een auto die je niet meer onder controle hebt is op zijn tijd best prettig kan ik je zeggen. Vooral als je naderhand op de openbare weg in een kritieke situatie terecht komt ;-)

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11821 door rens914
Ik weet wat de opzet is maar kijk eens wat er allemaal gebeurt. Ik heb heel veel op circuits rondgedabbert maar deze taferelen heb ik nog nooit gezien. Wat een hoopje bras. Zou hier nooit tussen willen rijden met een auto met waarde.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11829 door Hage
Ik ook niet

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11830 door Hage
Het is verstandiger eerst een cursus rijvaardigheid te volgen op zowel droog als nat wegdek, of een ervaren chauffeur uitnodigen in jouw auto en eerst met hem meerijden en dan de wijze lessen op te volgen.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11857 door sj_hendrikx
Dat ben ik wel eens. Wel enorme ballen om zo in het nat te gaan rijden.... dat dan weer wel.

Ik kan me wel voorstellen dat je een keer in de regen de grenzen wil opzoeken, ik weet uit ervaring dat een 911 in het nat best wel anders rijdt dan in het droog... maar persoonlijk vond ik de spookverhalen van motor achterin een rijdende doodskist in de regen wel weer meevallen. Je voelt heel ongefilterd wat er gebeurt onder je en als je een beetje normaal rijdt, gaat het allemaal prima.

Of het bij een a310 ook zo is, weet ik eigenlijk niet zo.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #11866 door Hage
Heb beide auto's (911 en A310 van ongeveer dezelfde bouwjaren) redelijk aan de tand kunnen voelen, op zowel droog als nat wegdek, op zowel de openbare weg als op het circuit en was verbaasd over de vergevingsgezindheid van de 310 t.o.v de 911. Het is bij een 911 echt oppassen, terwijl de 310 bij een sliphoek van 60 graden nog in het gareel is te krijgen. Voor de GTA's (turbo's, atmosferisch, Le Mans) blijft het gevoel van controle over de auto heel lang, totdat je plotseling wordt verrast op verlies van grip en dat is het werken geblazen. De 110 is speelgoed en kun je zetten zoals je hem wilt.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11868 door sj_hendrikx
Dat verschil tussen a310 en 911 zou je juist andersom verwachten, mede omdat de algehele stijfheid van de alpine veel minder is. Ook valt me op dat het zwaartepunt van de V6 best hoog is t.o.v. de boxer van een 911.

Zijn er misschien testen uit die tijd waarin ze vergeleken worden? Ben benieuwd in hoeverre dat verschil in die tijd ook beschreven wordt zoals Hage zegt.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #11869 door rens914
De 911 is idd een verraderlijke auto. Ik kom uit de P hoek en heb er meerdere op het circuit afgeragd.
Als de P gaat dan is hij ook bijna niet meer terug te halen maar vind hem wel langer te controleren.
Een 310 is weker en kan alle kanten op maar is wel weer makkelijker terug te halen.
Heb meer plezier gehad met een 911 dan met een 310 maar dat had meer met vermogen en remkracht te maken.
Beide wel essentieel op een privé stukje asfalt.

Maar, blijf me verbazen over de bochtentechniek van menigeen.
Remmen doe je voor de bocht en liefst terwijl de auto recht staat.
Bochten rijd je met het gaspedaal en de wijze waarop de je bocht aansnijdt verschilt van een droog en nat wegdek (dan rijd je dieper de bocht in voordat je hem naar binnen laat vallen).

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11870 door sj_hendrikx

rens914 schreef : Maar, blijf me verbazen over de bochtentechniek van menigeen.
Remmen doe je voor de bocht en liefst terwijl de auto recht staat.
Bochten rijd je met het gaspedaal en de wijze waarop de je bocht aansnijdt verschilt van een droog en nat wegdek (dan rijd je dieper de bocht in voordat je hem naar binnen laat vallen).

Dat laatste wist ik niet maar klinkt logisch. Eigenlijk lijkt het heel erg op motorrijden op het circuit. Ver voor de bocht remmen en met tussengas terugschakelen, door de bocht kijken, voor mijn gevoel heel laat de bocht in laten vallen en op het gas de bocht door uit accelereren....Wel heel gaaf als dat allemaal lukt B)

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11887 door equipejaronn
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11888 door Ben A310
Heel mooi gereden Randall ! En volgens mij houd je niet van taartscheppen die je uitzicht belemmeren... :-)

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11889 door rens914
Die taartscheppen zijn anders lastig te pakken. niet omdat ze zo stabiel (tailhappy) zijn maar omdat er fabuleuze remmen op zitten. Ze kunnen zo laat in de ankers. Heb zelf een 964 cup en 993 met extra's gereden. Alles wat buitenom kwam pakte je binnendoor terug voor de bocht.