Raamlijsten...

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12152 door mick
Ik ben van plan mijn de raamlijst van mijn auto te vernieuwen. Of het dan nodig blijkt om ook het raam er eerst uit te halen en dan opnieuw te plaatsen moet nog bekeken worden. Raamlijst zit er nu lelijk in en dat ergert mij. Ook vind ik de lekkage als het hard regent irritant en niet echt bevorderlijk voor het tapijt...

Heeft iemand ervaring met de lijsten van Simon? Passen deze netjes? En hoeveel klemmetjes moet ik er dan bij hebben? Of zijn er goede alternatieven? Ik zag bv ook dat gbs ze heeft, maar dat lijken mij dezelfde als Simon...

Zou mooi zijn als iemand er iets meer van weet, kost nl een paar centen...

Rouge et noir...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12153 door rens914
Benieuwd naar je keuze en resultaat. Ben ook nog aan het broeden of ik ze terugplaats

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12163 door rve
de lijsten zijn passend te maken, maar mijn Simon lijsten zitten er nu ook niet netjes in. Je moet het liefst iemand hebben die weet hoe je lijsten in de hoeken 'inklopt'. De meeste echt serieuze restaurateurs weten dat ook wel.

Ik zou het ook wel opnieuw willen doen, maar die ruit kan ik niet onder de 1400 vinden en hij komt er zeker niet heel uit.

Meer
9 maanden 3 weken geleden - 9 maanden 3 weken geleden #12164 door Ben A310
Ik heb de lijsten ook 'op stock' liggen en ga echt geen moeite doen om ze er nu in te krijgen. Pas als de ruit vervangen moet worden laat ik een poging wagen. Maar zonder de strips erin kan ik er ook prima mee leven. (Hangt natuurlijk ook sterk af welke rubbers er worden gebruikt.)

Maar terugkomend op de vraag van Mick: Kijk of je de lijst op de punten waar ze er niet lekker inzitten iets kunt verbeteren, maar pas op, ze buigen/knakken snel. Maar als je lekkage hebt, dan moet er toch opnieuw gekit worden en moet de hele lijst eruit.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12165 door maurice A599
Voor de tussentijd misschien de lekke gedeelten dichtkitten met heldere afdichtingskit (opsporen dmv water+ zeepsop aan buitenkant ruit en persluchtspuit binnenkant ;-) ).

Meer
9 maanden 2 weken geleden #12178 door Hage
Het probleem met de lekkende voorruit kan 2 oorzaken hebben:

1. de originele klemmetjes, waarmee de sierlijst vastzit roesten en drukken de zaak open
2. de raamkit veroudert en gaat krimpen en scheuren, waardoor openingen ontstaan

Zonder de sierlijst te verwijderen, krijg je de zaak nooit hermetisch dicht. Je kunt eventueel na verwijdering van het rooster aan de binnenzijde van de voorruit een poging wagen het lek op te sporen en te dichten.

Beste is alles loshalen en voorruit er opnieuw inzetten.

Meer
9 maanden 2 weken geleden #12186 door Hage
Vergat nog even te zeggen, dat bij een actie van binnenuit, je ook de bekleding achter het rooster voorzichtig los moet halen. Daarna kijk je meteen op de kit van de voorruit.