hemeltje los

Meer
9 maanden 1 dag geleden #12213 door sj_hendrikx
Beste allen,

vandaag ben ik (per toeval) erachter gekomen dat een deel van de hemel bekleding wat begint los te laten.

Ik heb er iemand naar laten kijken, maar het blijkt toch wat ingewikkelder dan ik dacht:

De witte hemel is in z'n geheel vastgenaaid aan de stoffen raamlijsten en loopt langs het achterraam naar beneden. Dat aan elkaar genaaide geheel zit tegen de hemel aangeplakt en loopt langs het achterraam tot over de armsteunen. Daaronder zit een soort schuimrubber wat inmiddels hard is geworden en op plekken los aan het laten is.

Wat zijn mijn opties:

1 Laten zitten, met het vooruitzicht dat het een keer gaat doorhangen (lelijk)
2 helemaal laten doen door een stoffeerder, wat flink in de papieren kan lopen (2 a 3k? geen idee)
3 alleen de hemel er tussen uit knippen, met risico dat de aansluitende delen beschadigd raken en lelijk worden. Stof wat eraf komt is extreem dun en flubberig… eigenlijk waardeloos.

Hebben jullie nog andere opties?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 1 dag geleden - 9 maanden 1 dag geleden #12218 door Ben A310
Het schuimrubber onder de stof is vergaan en daardoor laat het los.
Het is mogelijk om nieuw schuimrubber eronder te doen en dan weer opnieuw vastplakken.

Als je de hemelbekleding los haalt, valt al het vergane schuimrubber naar beneden en dat is vieze plaktroep. Zorg dus dat je je interieur afdekt en een (oude) stofzuiger bij de hand houdt om z.s.m. onder de hemelbekleding de boel weg te zuigen.

LET OP: Er kan een rond plaatje gelijmd zitten aan het polyester dak. Meestal in de buurt van de zonneklep van de bijrijder. De mannen die de auto in Dieppe bekleed hebben, hebben op die manier hun handtekening gezet. Op het rondje staat namelijk de naam van de medewerker van Alpine die het gemonteerd heeft. Hier een voorbeeld:

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Meer
8 maanden 3 weken geleden #12230 door sj_hendrikx
Wat grappig dat plaatje.

bij TVR heb je zoiets in de bagageruimte zitten. daar heeft een of andere dronken man uit blackpool met zn stift zijn naam geschreven... schijnt dat er soms ook tekeningetjes bij staan ;-)

Meer
8 maanden 3 weken geleden #12232 door rens914
Als je een Tuscan hebt dan staat het zelfs op je kleppendeksel van de speedsix.
Bij mijn redrose iig

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk