Velgen geruild in Frankrijk

Meer
1 maand 3 weken geleden #13128 door Bitchy
als je op verbruik moet letten moet je echt geen Alpine rijden, waarbij het toeren maken juist een enorme kick geeft.rond de honderd zestig in vier ( ik heb een vierbak) kan je op de eerste carb rijden! en ja dan weinig verbruik.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #13129 door Joris Verheggen
Heb begrepen dat de eind overbrenging van de 4 in een 4-bak dezelfde is als een 5 in de 5 bak. (van 80 tot voorbij de 230 in de 4, vind ik ook wel cool)

Een ding kunnen we wel concluderen, Ad heeft een ontzettend hoge zelfbeheersing, dat kan niet anders ;-)

En ben het met je eens bitchy, niets zo gaaf als de Alpine de toerin in jagen om de dubbele carburateur aan te spreken! B)

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 maand 2 weken geleden #13131 door Ad rode Alpine
Heb hem nog nooit voorbij de 180 gejaagd inderdaad. Lees allerlei verhalen over 'licht in de neus' bij die snelheden. Moet wel een ervaring zijn om 223 (Fabrieksopgave) te rijden met een Fase 1.

Wat betreft zelfbeheersing...mwa...stoplichtsprintjes vind ik het leukst. Laatst nog gewonnen van een alfa GTV 3.0.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Meer
1 maand 2 weken geleden #13138 door Bitchy
ik rij er vaak mee in Duitsland en wanneer mogelijk daar staat de teller vaak boven de 230

Meer
1 maand 2 weken geleden #13139 door Ad rode Alpine
o, leuk....
Vertel....onderstel, remmen, motor, allemaal standaard?

Meer
1 maand 2 weken geleden #13141 door Joris Verheggen
Pas 1 keer in Duitsland losgegaan met de Alpine, net voorbij de 230 en nog gas over. Had een A610 als voorganger.

Bij mij viel het licht worden van de voorkant wel mee. Heb er KONI's onder liggen de rest is standaard. Ook de remmerij dus vandaar ook alleen maar met zo'n voorganger volle bak met de Alpine. Eerlijk gezegd is het leuk om het een keer te proberen, vind het persoonlijk alleen leuker om op achteraf weggetjes te rijden.

Mijn broer zat naast me, die vond het hard rijden op een gegeven moment ook wel. Goed geweest met dat 200+ heel de tijd! :silly:

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978