Mijn Alpine V6 GT

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 6 jaren 8 maanden geleden #361 door renault15.17
Hallo Alpine liefhebbers. Tot gisteren waren wij in het bezit van een Avantime. Maar deze is vertrokken richting La France. Nu zijn we op zoek naar een waardige opvolgern en overwegen we eventueel de aanschaf van een Alpine GTA. Maar waar moet ik dan op letten? Ik wil een zo origineel mogelijk exemplaar kopen, uiteraard met historie. Maar waar kan ik technisch op letten? Kan ik het stalen frame controleren op roest? Verdere tips? Alles is welkom.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #362 door Ben A310
Een Alpine aanschaffen doe je niet zomaar. Het is een zeer beperkte markt, dus bij een verkeerde keuze, kom je ook niet zomaar weer van een Alpine af.

Een goede voorbereiding is dan op z'n plaats. Misschien is een GTA wel helemaal niet het juiste model wat bij je past. En als het toch een GTA moet worden, wordt het dan één met atmosferische motor of een Turbo. Of een Le Mans? Waar moet je op letten bij aanschaf? Wat zijn de verrassingen waar je voor kunt komen te staan bij een GTA en waar je niet op zit te wachten?

Al met al geen antwoorden waar je in een paar regels in een forum-onderwerp antwoorden op kunt krijgen.

Tip 1: Wordt eerst lid van de Alpine Renault Club Nederland (daar hoef je geen Alpine voor te hebben). Vervolgens ga je kennis maken met Alpinisten, ga je hun ervaringen en tips aanhoren en zo langzamerhand heb je alle informatie vergaart die bepalen welke Alpine je precies moet hebben. Dan is het nog één stap om juist die Alpine te vinden een te kopen.
Lidmaatschap kost slechts € 55,- per jaar en dat levert zoveel bruikbare informatie op, dat dat een minimale investering is bij de aanschaf van een Alpine. En dan krijg je er ook nog een hoop lol en gezelligheid gratis bij. Wat wil je nog meer?

Tip 2: Ga eens bij de voorzitter op de koffie (in Hoogeveen) en laat je uitgebreid informeren over alles over het merk Alpine en de verschillende modellen met hun (technische) eigenaardigheden.

Laat je niet afschrikken, want het bezit van de juiste Alpine is een verrijking van je leven! Joie de Vivre in optima forma!

Groet,
Ben Struijk
Voorzitter
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #363 door Rudolf
Een paar tips?
Kijk naar de wieldraagarmen,scheuren in de plaat achter aan de onderzijde ter hoogte van de stabilisatorstang,ruimte op de rubbers,staat van de wieldraagarmen voor.
Roest aan de veerkokers achter terhoogte van het uitlaadspruitstuk bij de turbo.slechte staat subframe achter.
Waar de deurscharnieren zitten zit er een metalen frame in je auto,deze wil wel roesten,de scharnieren komen dan naar buiten en het polyester rond de scharnieren zwelt op.
De plaat waar het stuurhuis op vast zit wil ook graag roesten,de rand onder de dorpels door waar je bodemplaat op vast zit wil ook wel wegroesten.
Aan de voorzijde wil de driehoek vanaf je middenconsole ook graag roesten,de plaat onder de gas en rempendaal en ook aan de andere zijde dus.
Deze plaat is aan de voorzijde omgezet en loopt omhoog voor de pendalen langs,ook dit wil roesten,en wil dan ook gaan lekken,is het droog onder de vloermatten?

De massapunten zitten op verschillende plaatsen vast,onder andere bij de voordeuren,voor de deur op de grond achter plastic afdekplaten,zit dit nog vast of is dit weggeroest.
Zelfs de plaatsen waar de gordels vast zitten willen roesten.

De meeste gevallen van roest zijn moeilijk weg te werken omdat het deels verlijmt is met het polyester,je moet dan aan het slijpen en lassen en evt spuiten,en dat zal aardig in de papieren lopen.

Valkuil is de algehele staat van de auto,je ziet het polyester en denkt dat ziet er goed uit,maar het gaat feitelijk om de staat van het metalen frame waar het geheel opgelijmt is.

Er kan per auto veel verschil in zitten.
Als ze binnen staan in een garage of 20 jaar buitenstaan zal iets doen.

Dus kijk goed uit en ga inderdaad eens praten met wat mensen als je iets wilt kopen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #364 door renault15.17
Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wel wat mee. Of er een GTA komt, is nog niet zeker. We kijken ook naar een aantal "veiligere" opties. Zoals de Clio RS en Mégane RS bijvoorbeeld.

Voor mij is de GTA denk ik echt wel het juiste type op dit moment. Eigenlijk houd ik meer van de oudere types, en dan niet alleen de erg voor de hand liggende A110 Berlinette, maar met name ook de A110 GT4 en A310 4-cilinders. De GTA Le Mans vind ik absoluut de allermooiste "moderne" Alpine, maar het budget is daarvoor niet toereikend. Ook een "projectauto" is geen optie, aangezien ik al moeite genoeg heb om de nodige uren te vinden voor het opknappen van mijn R15.
Dus op dit moment is een goede GTA voor mij de meest logische keuze. Ik zit met mijn budget ook niet aan de onderkant van de markt te kijken.

mvg,
Dave

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #372 door Remco Arnold
Ha Dave,

In navolging op Ben en Rudolf, die zo ongeveer alle ins en outs weet van de GTA - +le Mans... een bescheiden bijdrage van mijn kant uit (ik ben nl niet zo thuis in de GTA meer in de a310_v6 ph-1)in de vorm van onderstaand artikel dat ons clublid Marcel geschreven heeft over de aankoop van een GTA...
[let wel dit zijn bevindingen en dus nimmer rechtsgeldig en puur ter informatie!]

Ik sluit me verder aan bij de tip van Ben om alvorens de aanschaf eerst Lid te worden van de ARCN en vervolgens eens te komen op een clubdag, te praten met de ARCN Alpinisten, mee te rijden in de A110-A310-GTA en A610... Welk Alpinistisch pak past jou/jullie het beste???

Ik hoop jou/jullie snel te zien op een clubdag - bel/mail even van te voren naar Ben of mij, dan kunnen we nagaan welke Alpines aanwezig zijn!!!

groet remco

--- De aankoop van een GTA - [door Marcel G.]

Van de GTA zijn er eigenlijk 4 typen, t.w. de "gewone" GTA V6 met normaal ademende motor,
z.g. atmosferisch en voorzien van een enkele en een dubbele carburateur (D500), de GTA V6 Turbo met injectie (D501) en na 1988 werden de D501 en de (nieuwe) D502 i.v.m. de regelgeving uitgevoerd met katalysator. De Le Mans (D502) met iets uitgebouwde wielkasten met speciale wielen en interieur en verder de A610 welke als laatste door de fabriek tot ongeveer 1993 is vervaardigd. Dit laatste type (D503) is een doorontwikkeling van de nog niet eerder genoemde Cup uitvoering van de GTA welke in beperkte oplage gebruikt werd voor races. In de tussenliggende periode zijn nog de Mille Miles en de Amerikaanse uitvoering de revue gepasseerd. Deze typen zijn in zeer beperkte oplagen vervaardigd en moeilijk te verkrijgen. Alle typen hebben wel wat, maar over het algemeen is bij een regelmatig onderhoud de auto in goede conditie te houden. Om de meest voorkomende ziekten bij GTA's naar boven te halen zijn de onderstaande zaken van belang bij een plotselinge emotiele aankoop. Het gaat hier om technische zaken die qua auto op alle vier (vijf) de typen van toepassing zijn.
Bij deze auto's bestaat de carrosserie uit polyester welke op een chassis is gelijmd met een uit de ruimtevaart ontwikkelde lijmsoort. Over het algemeen en zelfs bij ruw gebruik zal deze lijm niet loslaten, maar bij ongeval of bij schade wel met een föhn week te maken en te verwijderen. Osmose is een regelmatig voorkomend fenomeen wat ook bij oudere typen wel voorkwam, maar bij de eerste van de A610 wel wat regelmatiger. Het ziet er uit als blaasjes onder de lak, maar de echte oorzaak zit in het polyester. Vaak heeft het te maken met een te korte uithardtijd gedurende de productie of reparatie. Deze reparaties zijn ongemeen duur. Bij de typen van voor 1988 zijn bij de A-stijl vaak scheurtjes bovenaan te zien. Dit is de aanhechting van het dak aan de A-stijl. Ook een onprettige reparatie, alhoewel niet onmogelijk. Bij dit type komen er niet veel scheuren voor net als bij de A110 en de A310, maar bij de deurscharnieren worden regelmatig scheuren (tjes) gevonden. Dit kan betekenen dat het verstevigingsprofiel van de A-stijl is doorgeroest, maar ook dat b.v. de deur te krap of te scheef is afgehangen. Het polyester bij de veerschotels voor kunnen scheuren vertonen maar zijn niet gevaarlijk daar dit geen dragend deel is en verder in de dorpels. Het is belangrijk hier goed naar te kijken.
Motorisch is ook dit type goed te onderhouden ondanks het feit dat de turbo uitvoeringen krap bemeten zijn in ruimte. De meest eenvoudige is de D500 die ongeveer dezelfde techniek heeft als de latere A310. De betrouwbaarheid is goed, mits goed onderhouden. De eenvoudige transitoronsteking doet zijn werk naar behoren en geeft bijna nooit storingen. Deze motoren gaan gemakkelijk 250000 km mee, mits normaal bereden en niet elke dag jakkeren en racen. Gezien het feit dat zowel bak als motor en koppen uit aluminium zijn vervaardigd is rustig waarrijden een pré. Wel zijn de keerringen van de krukas gevoelig voor doorlekken. De achterste, bij de versnellingsbak zit op een vervelende plek, want als deze gaat lekken loopt soms de olie over de koppeling wat resulteert in demontage van het aggregaat met bak en al. Een redelijk kostbaar fenomeen indien niet in eigen huis de technische kunde voorhanden is. De D501 is een ander geval, zeker de eerste uitvoering tot 1988. Deze werden gevoed met brandstofslangen met een gewone slangklem eromheen. De hitte bij deze auto's is gemiddeld 30 tot 40 graden hoger dan de D500 soort hetgeen resulteert in snel verouderende slangen. Dit kan tot lekkage van brandstof leiden met alle ernstige gevolgen van dien.
Het koelsysteem van deze auto's is vaak in erbarmelijke staat. Soms staat de auto al lang stil met het gevolg dat bij een redelijk snelle rit de temperatuur (en dus druk) hoog oploopt en schade kan ontstaan aan de motor. Het eens in de 3 of 4 jaar vernieuwen van de slangen in de motorruimte is een aanrader want het voorkomt een heleboel niet verwachte ellende. Een goede radiateur kan gedetecteerd worden als na een vlotte rit pas na enkele minuten stationair draaien de ventilator (en ) gaan draaien. In Frankrijk kan men nog siliconenslangen kopen voor de meest relevante hoofdkoelslangen in het motorcompartiment. Een zoetige lucht binnen in de auto of er buiten kan op een lekkage van een slang o.i.d. duiden.
De uitlaat is ook hier een kostbaar onderdeel, maar in tegenstelling tot andere modellen gaan deze uitlaten zelden kapot. Ze zijn zeer degelijk en maken relatief weinig geluid. Alternatieven zijn natuurlijk nog wel te koop, maar niet erg goedkoop.
De keerringen van de versnellingsbak kunnen wel lekken, maar kunnen redelijk gemakkelijk worden vernieuwd, toch is hier ook een demontage van de hele aandrijflijn noodzakelijk. In dit geval dient de bak gesplitst te worden. De synchromeshes van de tweede versnelling kunnen het laten afweten wat gekenmerkt wordt door een luid krakend geluid bij snel overschakelen naar de tweede versnelling. Deze bakken zijn best sterk maar kunnen bij ruw gebruik plotseling het leven laten door spontaan te blokkeren bij overschakelen. Bij de A610 kan bij vol uitaccelereren de bak de krachten maar net aan. De UN-bakken na 1989 zijn beter vergrendeld in hun versnelling en geven minder problemen.
Door het hoogst isoleren effect van de polyester carrosserie van deze auto's wordt ook hier bij alle componenten een massadraad meegetrokken in de draadboom. Storingen kunnen vaak hierdoor worden veroorzaakt en met name de aardlitzen bij de versnellingsbak en in het compartiment links en rechts voor bij de A stijl. Bij aankoop van dit soort auto's dient speciaal te worden gelet op de aansluitingen van het kontaktslot onder het dashboard. Door ouderdom en corrosie kan hier een slechte geleiding optreden wat tot een aantal onplezierige verschijnselen kan leiden, zoals: een dynamo die niet oplaadt, snelheidsmeter die uitvalt of uit zichzelf gaat aanwijzen, meeknipperende remlichten, deurvergrendelingen die niet meer werken of soms in het ergste geval het totaal uitvallen van de auto. Bij de A610 kan dit tot bijzondere zaken leiden daar deze met een zeer uitgebreid elektrisch (elektronisch) systeem is uitgevoerd.
Let bij de aankoop vooral op het hulpframe waar de motor is ingehangen. Oppervlakkige roest is geen probleem, echter zware roest kan zeer gevaarlijk zijn omdat het een dragend deel van de auto is. Dit hulpframe is te repareren maar niet zonder de motor te verwijderen. Kleine reparaties kunnen wel onder de auto gebeuren. Ook bij de voortrein kan ernstige roest optreden, vooral bij de ophanging en bij het begin van de centrale buis vlak onder het kachelhuis waar water soms een vrij spel kan hebben. De aanhechtingen van chassis en carrosserie kunnen beschadigd zijn door roest en kunnen gevaar opleveren voor de samenhang van de auto. Bij proefrijden moet er gelet worden op een beweeglijke achterzijde bij het gasgeven en loslaten hiervan. Dit fenomeen kan bijzonder gevaarlijke reacties van de achtertrein teweeg brengen. Dit duidt op uitgesleten rubbers in de draagarmen achter. Niet zeer kostbaar maar een langdurig werkje. Dit geldt in mindere mate voor de fuseekogels. Deze kunnen nog gewoon bij Renault worden gekocht en gemakkelijk omgewisseld.
De handrem zit vaak vast. Dit komt door slechte montage door mensen welke niet zijn geïnformeerd over de aparte afstelgegevens. Vastzittende remmen kunnen ook bij dit type auto voorkomen maar in hoofdzaak achter. Schoonmaken is vaak de remedie en de enige oplossing. In geval van verkeerde schijven (20 i.p.v. 22 mm.) kan het voorkomen dat deze krom slaan. Vervanging is de oplossing, laat ze nooit afdraaien. Ten overvloede: de enige GTA met geforceerd gekoelde remschijven voor was de Cup uitvoering, op alle andere typen zijn inwendig geventileerde schijven voor en achter gemonteerd.
Deze auto's zijn in de regel wat nieuwer als de A110 en A310 en zijn daardoor wat minder gevoelig voor minder goed onderhoud. Wel is het zo dat de gemiddelde eerste eigenaar van een GTA gemakkelijk over onderhoud moet hebben gedacht gezien de vaak erbarmelijke toestand van deze auto's. Door bijvoorbeeld een klep in de bagageruimte voor te verwijderen waar de koplamp zich achter schuil houdt ziet men vaak of de eigenaar hier wel eens naar gekeken heeft. Ook in deze voorbak zitten afwateringsrubbers die af en toe doorgeprikt moeten worden. Indien hier een weelderige flora en fauna huishoudt kunt u er zeker van zijn dat hier alle bouten en moeren niet meer normaal los zullen gaan en in het ergste geval uit het polyester breken. Koop in ieder geval nooit een auto zonder deze van onderen te hebben geïnspecteerd en/of zich te hebben verzekerd van gedegen kennis of hulp hierbij. De Alpine Renault Club Nederland kan (bijna) van alle in Nederland geïmporteerde auto's de herkomst terugvinden.
Even kort, let op: de banden, de deuren, de ophanging voor en achter, olielekkage van bak en motor, vocht in de bagageruimte, speling in deuren en ramen, gescheurde of verweerde deur en ruitrubbers (ze zijn behoorlijk duur), let vooral op lekkende brandstofleidingen, kijk naar de schoepen van de turbo of ze versleten zijn of niet (een nieuwe turbo kost veel geld), kijk of de oliedruk in warme toestand ook goed is, let op het koelwater bij rijden en verzeker u ervan dat de ventilatoren van de motorruimte en radiateur goed functioneren. D500 heeft een ventilator voor en een achter. In geval van airco heeft deze auto er twee voor. Dit geldt ook voor de turbotypen behalve de A610, deze heeft altijd twee ventilatoren voor omdat deze alleen maar met airco geleverd is. Ook funest kan zijn vocht in de zitruimte van de auto. Dit kan overal vandaan komen, maar in de regel bij voorruit en handremmechaniek. Dit mechaniek kan soms geheel weggeroest zijn. Ook hier is een APK niet het redmiddel. Vaak komt men in de "klauwen" van de z.g. specialisten. Let goed op en koop nooit uit emotie. Laat u informeren door mensen met kennis van zaken en liefde voor het merk. De kans is dan in ieder geval veel kleiner dat u een financiële ramp tegemoet gaat. ---


Met dank aan Marcel!!!

Alpinistische groet

Remco - A732

Lidnummer A732
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
A310V6_PH1-1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #394 door renault15.17
@Remco: bedankt voor het posten van dit zeer uitgebreide verhaal. Dat gaat, in geprinte vorm, mee als ik een GTA ga bekijken.

Moet / kan ik nog controles uitvoeren m.b.t. de typeplaatjes. Als ik bijvoorbeeld wil weten of het interieur in de auto origineel zo geleverd is, kan ik dat dan op de typeplaatjes terugvinden? Dat kan bij de Avantime wel en ook bij mijn oldtimers was "uitrusting" al een categorie op het typeplaatje.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #398 door Dave D-117
Even nog wat mbt de types. Indien je een V6 turbo gaan aanschaffen doe je jezelf een plezier door een D502 te kopen.
Deze heeft alle elende van de eerdere types achtergelaten. Bijvoorbeeld M14 schroefkoppelingen ipv slangeklemmentjes op de brandstofleidingen. Deze zijn ook van cunifer tubing ipv rubber!! Kan je een brandje schelen! Het verbruik kan ook makkelijk 1:10 zijn... een Megane RS verbruikt meer...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #408 door renault15.17
Nou, die snelle, emotionele aankoop zit er in ieder geval niet meer in. :S :lol: De GTA die bij mij de aanleiding vormde om eens serieus de aanschaf van een Alpine te gaan overwegen, de SJ-05-GV, is al verkocht. :angry:



Maar goed, we kijken rustig verder. Gisteren alle documentatie die ik ooit over de Alpine (GTA) heb verzameld eens van zolder gehaald en doorgelezen.
Mocht er iemand een hele mooie GTA (bij voorkeur een D500, alhoewel ik een "echte" Turbo ook niet zal afslaan) te koop hebben/weten, dan graag een reactie. Ik heb maar één absolute NO en dat is rood. Ik wil zeker geen rode GTA.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #413 door Ben A310
Ik ken deze Alpine. Deze had je zo blindelings kunnen kopen. Is een erg mooi exemplaar. De lak vertoont wel wat gebruikssporen uiteraard, maar het interieur is schitterend. Grijs velours i.p.v. zwart. Radio Renault. En smetteloos.
De auto heeft wel lang stil gestaan, dus is het wel nodig om wat slangen te vervangen, ook preventief. Een paar andere velgen er nog onder, liefst originele van de V6 Turbo, en je hebt een prachtige Alpine.

Maar ja, hij is al verkocht en de nieuwe eigenaar heeft zich nog niet gemeld als nieuw lid van de ARCN, helaas.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #414 door renault15.17
Ik weet niet of ik blij ben met dit antwoord Ben. :huh: :lol: Ik had er echt zin in, mijn vrouw was enthousiast, alleen wilde ik me goed voorbereiden. Helaas. Ik baalde er afgelopen donderdag, toen ik het ontdekte, behoorlijk van.

Nu komt echter het moeilijke, ik moet me zien in te houden: het enthousiasme is nu zo hoog, dat ik me moet inhouden om geen concessies te doen.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #415 door Rudolf
Dus wie weet er nog een goed exemplaar zeg maar........
Er staat nog een turbo bij van Kesteren km stand is hoog staat is mij onbekend.
WWW.vankesterenrenault.nl

wie kent de staat wel?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #416 door Ben A310
C:\fakepath\Nieuw lid (aanmelding).xls
Nee. kan me voorstellen dat je niet blij bent. :( Daarom wil ik graag terug verwijzen naar mijn eerste antwoord in dit forum-item. Dan was het namelijk zo gegaan:

Je ziet de advertentie, belt mij direct, ik check in de clubdata-base de historie van deze Alpine. Je krijgt een positief antwoord, je belt de garage terug en... BOEM. Je hebt een mooie Alpine!

Als je een Alpine te koop ziet staan en dan moet je al het onderzoekswerk nog doen, je verdiepen in Alpine etc... dan ben je vaak te laat. De slechte Alpine staan wel heel lang te koop, dus die kun je altijd wel kopen. De goede Alpine tegen redelijke prijzen zijn snel weg. Want ook in Frankrijk en België wordt er scherp gekeken wat er in Nederland te koop komst. Onze prijzen zijn namelijk lager dan in Frankrijk en België.
Vorig jaar zijn er sowieso al zo'n 8 Alpine's verkocht aan buitenlanders. Wij van de ARCN zien ze ook liever in Nederland blijven. Dus daar helpen we graag bij.

Dus... moeten we even een inschrijfformulier mailen? Dan krijg je namelijk nog de laatste speciale editie van de Alpine Revue + de herdruk van de A106 folder. :woohoo: :woohoo:


Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #421 door renault15.17
Mocht ik tzt een Alpine bezitten, dan overweeg ik lidmaatschap. Eerder niet.
Voorlopig kijk ik rustig verder. Eerst maar eens een dag rijden met een D500. Misschien wil ik daarna helemaal niet meer. :lol: Over een paar weken wordt er een D500 van een broer van een vriend van me uit de stalling gehaald en is me een dagje proefrijden aangeboden.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #431 door Joost
Voor een goed vergelijk moet je dan eigenlijk ook in een D501 rijden. You're welcome!

A-777 - GTA V6 Turbo '86 blanc navre irisé

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #432 door Ben A310
Is "die broer van je vriend" al lid van onze geweldige club? ;)

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.