Mijn Alpine V6 GT

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #435 door renault15.17
@ Joost: bedankt voor het aanbod. Daar wil ik wel een keer op in gaan.

@ Ben: Nee de beste man is wel autoliefhebber, maar van de verkeerde merken (= mijn mening, vooral Duitse auto's in zijn verzameling). Maar bovenal is hij garagehouder en autohandelaar. De D500 die hij heeft staan zal in het voorjaar ook weer te koop worden aangeboden. Ik wil het hem dus wel vragen, maar acht de kans klein dat hij lid wil worden.

Even nog een vraag over het brandstofverbruik, klopt het dat een V6 Turbo over het algemeen spaarzamer is met brandstof dan een V6 GT?

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #437 door Joost
Is goed....

Volgens het boekje zou een V6 Turbo iets zuiniger kunnen zijn. Alleen dan spreek je de turbo niet aan. Hoe een GT het doet op hogere snelheid met veel toeren weet ik niet, maar de turbo heeft dan aardig veel dorst....

A-777 - GTA V6 Turbo '86 blanc navre irisé

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #438 door renault15.17
Deze lijkt me wel wat.;)B) V6 Turbo in Drome (Fr) Maar pas in juli kom ik daar in de buurt. :S

Het aanbod in Nederland is verder op dit moment niet geweldig. Veel rode (nee, echt niet dank je wel) GTA's en enkele die volgens mij al heel lang te koop staan (en dus verdacht zijn?)

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #440 door Ben A310
Deze ziet er erg netjes uit, maar op een foto ziet alles er mooi uit. Wat opvalt:
- Het is een D501, dus zonder katalysator. Dat is goed voor het vermogen, maar het bouwjaar is 1990 en toen was er volgens mij alleen nog de D502, dus met katalysator. Maar het is een buitenlandse auto, dus wellicht is de D501 daar wel gevoerd zo lang.
- Bekleding is velours en in het grijs. Meestal zie je zwart. Persoonlijk vind ik het grijze velours mooier dan het zwarte. Maar dat is persoonlijk.
- Velgen zijn niet origineel. Dat is jammer. Mooi zou zijn als de originele velgen er nog bij zijn.
- Er zitten matten in met Alpine-logo, dus lijkt kan het best om een liefhebber gaan.
- Radio Renault is aanwezig en dat is ook wel een erg groot pluspunt. Zonder Radio Renault is je dashboard toch behoorlijk kaal.
- De prijs is aardig boven de prijzen die we in Nederland gewend zijn. Er komen natuurlijk nog kosten bij. Deze Alpine moet dan wel uitzonderlijk mooi, goed en origineel zijn. Als alles klopt, dan betaal je een aardig bedrag, maar dan heb je ook wat. Je zit er dan ook wel een tijdje aan vast, want echt handel zit er niet in deze auto's. Je moet een Alpine kopen voor de lange termijn. Daarom is het ook zo belangrijk dat je je van te voren goed laat informeren en je een auto koopt waar je ook echt gelukkig mee wordt.

Zo, meer info geven we niet, moet je eerst maar lid worden... :woohoo: :silly: ;)

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #441 door Dave D-117
Heel terecht die laatste opmerking voor iemand die hier wel alle info wil hebben maar geen eens een lidmaatschap overweegt... zoals hij zelf schrijft.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #442 door Joost
De Alpine die je gemist hebt stond volgens mij in Leende te koop. En als het die is, dan stond ie ook al heeeeeeel lang te koop.

En volgens Ben is dat een hele goeie. Oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan: dat verhaal. Dus heel lang te koop zegt nog niet alles....

Je zou ook eens op kapaza.be kunnen kijken. Staan ook vaak Alpines te koop. En bij Gordini.nl staan er nog twee (een rode 86'er en een zwarte 89'er). Zijn alleen wel turbo's. Of autoscout24.ch of .de

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #443 door renault15.17
Klopt Joost, dat was die in Leende.

En geloof me, ik heb de afgelopen week alle advertentiesites in Nederland, Belgie, Frankrijk en omstreken wel gehad denk ik, maar toch bedankt voor de tips.
Die zwarte van Gordini.nl heb ik afgelopen zaterdag gezien, en lijkt me ook een hele mooie. Maar die heeft wel al ruim > 180.000 km gelopen....

A-775

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #444 door Joost
GT's zijn er minder gemaakt dan Turbo's. En dan ook nog veel in het rood..

Gewoon rustig afwachten en idd, wat Ben zegt: zodra je er een ziet, Ben bellen en meteen toeslaan. Zo heb ik na een paar jaar mijn V6 Turbo gevonden. En precies in de kleur die ik wilde (geen rood, maar parelmoer)

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #445 door Rudolf
Ben bellen kan geen kwaad, laat dat duidelijk zijn.
Maar er blijven zaken over die niet in te schatten zijn,zoals:
Wiellagers aandrijfassen versnellingsbak koppakkingen staat van de turbo ,de koppeling en roest...

Motorisch hoef je niet echt bang te zijn voor een 150000 km bij fatsoenlijk onderhoud en rijgedrag zal er niets aan je zuigers en bussen mankeren,zeker niet bij de D500,dit is een laag belast blok in standaard uitvoering.
Ook een turbo blok gaat lang mee,toch zijn de hoonstrepen in de cylinderwanden hier iets eerder verdwenen,ofterwijl iets hogere slijtage.

Dus blijf je verstand en je ogen gebruiken.

Succes

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #447 door Ben A310
Mij bellen heeft alleen te maken met het feit of er historie bekend is bij de club. Sommige auto's ken ik en weet of het barrels of strakke wagens zijn. Ik kan op afstand niet de technische staat beoordelen uiteraard.
Dus de club-info over een auto kan een belangrijk onderdeel zijn voordat iemand een Alpine koopt.

Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #448 door peter peters
staat al een tijdje een renault alpine gt-6-turbo te koop in de AMKlassiekertjes
origineel, elk onderzoek toegestaan vaste prijs EURO 12.000 , staat er bij,
en het volgende emailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
het kenteken is 81-dn-nz en de kleur is blauw gr peter

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #450 door A591
Beste Dave V, We kennen elkaar al een tijdje en hebben elkaar vorige week in Gendt gesproken over diverse Renaults en je hebt de Alpine zien staan. Ik ben al 12 jaar lid van de Alpine Club en lees met enige regelmaat het forum.

Heel lang te koop zegt inderdaad niets over de auto zelf (het loopt zeker niet storm als je een Alpine te koop zet), dit zijn vaak auto's waar al het nodige geld in gestopt is en daarmee ook net iets duurder in aanschaf zijn. Komt bij dat misschien bij deze eigenaren de auto's niet in de weg staan of direct het geld nodig hebben. Zo ook mijn zwarte GTA V6 Turbo waarover gesproken is (gordini.nl)
Inderdaad 183000km gereden maar heb er persoonlijk liever eentje die regelmatig contact met het afvalt maakt dan eentje waar alleen naar gekeken is. Als je daarmee gaat rijden dan loop je het risico dat alle oliekeringen eruit vliegen.

Ik heb vandaag weer heerlijk genoten in mijn GTA V6 Turbo. Het was prachtig weer, had zomaar tijd over en heb de Alpine alle dijkwegen rondom Arnhem/Nijmegen laten zien. Ondertussen draaide er een cassettebandje met oa pearl jam, nirvana, live, coldplay in de gereviseerde Radio Renault (met dank aan Nico!) dus mijn dag kan niet meer stuk!!
Waarom dan toch te koop? A610/XK8

Ik hoop dat je ondertussen voldoende informatie hebt en dat je een geschikt exemplaar zult vinden.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #451 door Joost
@ Ben, ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij de technische staat van alle Alpines in NL kent, maar je hebt wel een schat aan informatie en kan dus al wel een eerste inschatting maken. Een bekende historie is natuurlijk altijd beter dan wanneer er niets bekend is...En die in Leende kende je toevallig...

@ A591: grappig, eigenlijk is het een (afgeleide van een) PRV-blok. 180.000 km in een Volvo geldt als nog niet ingereden, de inloopolie zit er bij wijze van spreke nog in, en bij een Renault zou het ineens een probleem zijn.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 2 maanden geleden #452 door Ben A310
@Joost: Dat begrijp ik. Maar voordat iets een eigen leven gaat leiden, heb ik het er voor de zekerheid maar even bij gezet.

Meer
9 jaren 10 maanden geleden #459 door Ben A310
link.marktplaats.nl/432253960

Het wonder is geschied! De GTA waar dit forum-item eigelijk om is begonnen, staat weer te koop. Dus "Renault 15/17"-mijnheer, sla je slag!