Alpine in de pers

Meer
6 maanden 16 uren geleden - 6 maanden 16 uren geleden #12869 door mick
Ken beide auto’s goed. Als ze alletwee in goede staat zijn, maakt de 924 turbo geen schijn van kans. Behalve dan dat ie een stuk praktischer is...

Rouge et noir...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 4 weken geleden #12870 door Joris Verheggen
In de tijd dat deze wagens op de markt kwamen kon ik niet eens lezen. ;-)

Heb eigenlijk nooit een vergelijk gelezen. Weet ook niet of dat toentertijd zulke vergelijken gemaakt werden.

Vind het dus wel gaaf, het blijft altijd wel een dingetje Porsche v.s Alpine (of Clio V6 phase 2) :-D

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
5 maanden 3 weken geleden #12871 door Joris Verheggen
Ik heb het artikel gelezen!B)
Jullie hebben er niet aan gelogen heren!;-)

Niets ten nadele van Porsche, maar heb denk ik wel de juiste keuze gemaakt voor wat betreft mijn droom auto!:silly:

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
5 maanden 3 weken geleden #12872 door mick
Mooi!

Zou je foto’s van het artikel willen plaatsen? Ben benieuwd en niet zo snel in de buurt van een kiosk waar dat blad verkocht wordt...

Thanks!

Rouge et noir...

Meer
1 maand 3 weken geleden #12944 door Joris Verheggen

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 maand 3 weken geleden #12945 door maurice A599
Wordt tijd dat er een marketing plan wordt gemaakt. Behoudens de arcn leden, een verdwaalde autofan en een RDW homologatie medewerker is niemand nog op de hoogte van de a110. Dan komt het echt wel goed.

Volgens mij is een deel van de fabriek gefinancierd met subsidiegeld en.is Dieppe een derdewereldregio. Dus reken maar dat er gelobbyed wordt om fabriek open te houden. Dat zal waarschijnlijk ook doel zijn van dit angstzaai bericht. Ware het niet dat de automarkt verzadigd is..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Meer
1 maand 3 weken geleden #12946 door Ben A310
De tijd dat Renault gekke dingen uitbracht, ligt wel achter ons. Een Avantime, Vel Satis e.d. gaan we niet meer krijgen. Bij de laatste Espace stopt het echt wel. Het gaat alleen nog maar om geld en dus rendement. En als Alpine niet voldoende oplevert, moet het merk sneller weer verdwijnen dan het gekomen is. Zo simpel is het. De mannen met passie voor ons merk en met nog enige invloed, werken er niet meer. Alleen nog Financial Controllers. Belooft niet veel goeds voor de toekomst.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 maand 3 weken geleden #12947 door Harrie
Het gaat een beetje op het verhaal van DeLorean lijken, ook die kwam zag en vertrok weer.
Het zou wel heel jammer zijn als dit allemaal gaat gebeuren.

Alpine A 310 A-744

Meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #12948 door rens914
En Tvr maar zo zijn er nog veel meer.
Tomaso zie ik ook doodbloeden.
Positief is dat al die nwe 110 rijders meteen in een klassieker sturen

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Jeep Patriot + Camper + Zundapp KS 80 + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar en nog meer oude meuk

Meer
1 maand 3 weken geleden #12949 door alpines
Hij is besteld, nu maar hopen dat ik hem nog krijg!!

Huub Derks
Gast
A310 V6 phase 1 Gr.5,
A310 V6 phase 1,
GT V6 Turbo
Clio 3 RS
Clio V6 Sport phase 1
Avantime V6

Meer
1 maand 2 weken geleden - 1 maand 2 weken geleden #12953 door Jos_A797
laatst bij RTL automagazine gehoord dat de DeLorean weer opnieuw geproduceerd gaat worden.

lidnr: A - 797
A 310 phase 1

Meer
1 maand 2 weken geleden #12954 door Joris Verheggen

Jos_A797 schreef : laatst bij RTL automagazine gehoord dat de DeLorean weer opnieuw geproduceerd gaat worden.

En dan ook nog.met de onderdelen van 40 jaar terug. Ze hadden nog ergens een pakhuis vol gevonden voor een hele stapel van de DeLorean.

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 maand 2 weken geleden #12956 door Hage
Ik wil geen pessimist zijn, maar dit was te verwachten. De verkoop van de nieuwe 110 blijft ver achter bij de gebudgetteerde prognoses. En zeg nou eerlijk, wij als liefhebbers blijven toch een soort apart, die het qua aantallen nooit gaan winnen van de massa, die Franse auto's maar niks vinden....en alleen maar lyrisch worden van Porsches, Audi's etc. Niks mis met laatstgenoemde auto's, begrijp me goed, maar je ziet ze op elke hoek van de straat, terwijl een 110 een zeer zeldzame verschijning blijft.

Ik blijf ook van mening, dat de nieuwe 110 uiteindelijk een te braaf uiterlijk heeft gekregen. De oer "50" was nog ruig en agressief, maar is omwille van de marketing gladgestreken, wat in mijn ogen uiteindelijk contraproductief heeft uitgepakt.

"Histoire ce repete" en Renault is geen Redele, dus zal het merk waarschijnlijk weer een zachte dood sterven..........
Maar niet getreurd, want daarmee is onze club alleen maar gebaat, want de nieuwe 110 is meteen een "Cultobject", die in bezit komt van liefhebbers (voor zover als ze dat al niet zijn), die hem gaan koesteren en hun passie willen delen met anderen.

Meer
1 maand 2 weken geleden #12957 door tom
Het enige wat telt zijn de beurscijfers, en laat die nu de laatste jaren gekelderd zijn....
Een 'besparingsplan' dat in het begin bergen geld kost doet dan de beurscijfers (hopelijk) terug stijgen.
Dat is het enige waar de ceo en beheerraad mee bezig is. Of het nu over Alpine, Renault, koffie of chocola of whatever gaat...
op lange termijn doet een fabriek van 350 werknemers weinig of niets aan de evt winst of verlies van een bedrijf met 100000 werknemers, maar korte termijn denken is de norm helaas....
btw ik hoop dat ik mis ben.... :(

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
en nog wat....

Meer
1 maand 2 weken geleden #12963 door Ben A310

Hage schreef : ....en alleen maar lyrisch worden van Porsches, Audi's etc...

Het grappige is juist dat de pers lyrisch is van de A110 B en prijzen 'm de hemel in. Maar blijkbaar is dat ook niet voldoende om kopers over de streep te trekken. De A110-50 was qua uiterlijk lekker bruut en dat had zeker meer tot de verbeelding gesproken dan de kleine schare liefhebbers van de oer A110. Renault heeft te veel naar de thuismarkt gekeken, want daar met je een "god" als je in een Alpine rijdt. Maar globaal bekeken moet je met een vette machine komen. Het gat tussen de klassieke A110 en de nieuwe Alpine is te groot om nu nog te leunen op de mythe van toen. Neemt niet weg dat de A110 B een geweldige auto is, maar marketingtechnisch is het niet goed gegaan vrees ik.

We zullen zien of de Financial Controlers van Renault nog een escape zien voor Alpine...

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --