Verzekering

Meer
4 maanden 4 weken geleden #12599 door Ad rode Alpine
Ik vraag me af of de all risk verzekering die ik nu heb nog voldoet. In de nieuwe voorwaarden (van Unive) staat dat mijn A310 1980 niet verzekerd is zonder startblokkering of mechanische beveiliging goedgekeurd door SCM.
Iemand een suggestie voor een goede all risk verzekering zonder dit soort geleuter? Of bestaat die niet (meer)?

Hartelijke groet, Ad

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 4 weken geleden #12600 door Joris Verheggen
Hoi Ad,

Op de.pool van mijn accu heb ik een klem zitten met een knop erop die je uit kunt draaien. Volgens de taxateur was dit een startonderbreker en voldoende.

Ik heb de alpine verzekerd met al mijn andere verzekeringen. Hier betaal ik niet teveel voor. (Heb de offerte aangegeven die ik van een oldtimer verzekering door had gekregen en betaal een eurootje minder)

Mvg,

Joris

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
4 maanden 4 weken geleden #12601 door Jseph
Mijn A310 is ook via Unive verzekerd.
Ik heb een SCM gekeurd stuurslot in de auto liggen, zo'n geel ding wat door het stuur gaat als de auto langere tijd onbewaakt geparkeerd wordt. Dit telt voor Unive als mechanische startblokering, heb dit bij aanschaf nagevraagd bij Unive. Een ander alternatief wat toendertijd aangedragen werdt was een SCM gekeurde wielklem, maar die zijn te "lomp" om makkelijk bij je te hebben in de auto.

1982 / A310

Meer
4 maanden 4 weken geleden #12602 door Ben A310
Er zijn verschillende eisen bij verzekeraars. Ook qua taxatie, maar ook qua uitkering en hulpverlening. Van alle aspecten moet je goed op de hoogte zijn, alvorens je kiest voor een bepaalde polis. Prijs is niet belangrijk, prijs/prestatie-verhouding altijd.

Nu is verzekeren toevallig mijn vakgebied en heb ik mijn Alpine ook moeten verzekeren, dus ik ken het "probleem". Mocht je info willen over de verschillen en wat je kunt doen, mail of bel gerust.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --