Achterruit met koeling

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12587 door Rudolf

De chargecoolers.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12588 door Rudolf
En dit is waarom een turbomotor iets meer warmte afgeeft dan een atmosferische motor.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12589 door rens914
Je kunt je airbox nog laten flowen.
Is niet zo duur.
Levert ook weer extra.
Oil catch tank en bov zul je wel hebben.
Ik reed mn 2.2 op 1,2 bar. Kon die super hebben.
Zat overigens ook een renault box onder.
Was wel opletten in zn 1 met semi slicks. Nooit met vol vermogen weg anders knallen de assen om je oren.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden - 5 maanden 2 weken geleden #12591 door Jaap
Dat is dus niet waar.
Antwoord op 12583
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12592 door Rudolf
Dag Rens,
Alle genoemde zaken zitten er op,ook de aandrijfassen zijn aangepakt,wat niet eigenlijk.
Allemaal hobby.
Ik rij maar met 0,8 bar,wel instelbaar vanuit de auto.
Maar het is genoeg zo..
Versnellingsbak is ook een zwakke plek..
Bij 0,9 bar is het niet normaal meer zoals het ervandoor gaat,mag niet van mijn moeder...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12593 door rens914
Wat niet jaap.
Dat de esprit geen renaultbox had met austin assen of dat de assen vd de v6 anders/sterker zijn

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden #12594 door Joris Verheggen
Nice Nice!!!

Op een racemonster staat zo'n achterruit beeldig.
Een gewone GTA of a310, naar mijn mening, niet.
@Rudolf, je hebt geen turbo nodig om commentaar te krijgen van moeders. Die van mij is één keer mee geweest.
Doet ze nooit meer :-p

Complimenten voor je hobby drift! Heb afgelopen zondag gebiologeerd in de motor ruimte van je Alpine staan kijken! :-D

@Rens, hoe ver ben je gevorderd met je Airbus?

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 2 weken geleden - 5 maanden 2 weken geleden #12595 door rens914
Ehhhhh, niets aan gedaan het afgelopen jaar.
Maar hij vreet ook niets.
Ben met een zundapp, zwembad, zonnepanelen, mn huis, mn B&B en nog veel meer bezig geweest.
Heb ook geen haast.
Heb meer speelgoed.

Maarrrrrr........misschien....

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 4 dagen geleden #12597 door Rudolf
Heb nog niet kunnen testen,kom wel dit tegen...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 22 uren geleden #12603 door Hage
Ja ik heb dat met mijn A310 inderdaad opgelost door de rubber afdichtstrip weg te laten en de motorkap/glasplaat een centimeter of wat hoger te laten sluiten. (kan heel eenvoudig door de steuntjes te verhogen en de slotplaat ietwat naar boven te verschuiven)
Heb ook vaak nagedacht om een opening te maken in de glasplaat, maar omdat het gehard glas is, kun je er niet in snijden (springt in duizend stukjes). Veel A310's werden om die reden uitgerust met een jalozie-motorkap, maar die hebben weer als nadeel, dat regenwater op het blok kan sijpelen. En zoals de kenner wel weet is de kans dan erg groot, dat je bougiegaten vollopen met water, zonder dat je het weet.
Heb ook nooit begrepen, waarom Alpine dit hitte probleem nooit effectief af fabriek heeft aangepakt. De GTA modellen zijn nog erger. Hier heeft men op allerlei plaatsen in de motorruimte elektrische ventilatoren geplaatst om de warme lucht weg te blazen.
Lapmiddel, vooral omdat die ventilatoren na verloop van tijd door de hitte ook het loodje leggen. Had men bovenaan de glasplaat een strook opengelaten, met daaronder een watervang, dan was het probleem eenvoudig opgelost en hoeven we niet steeds na een forse rit de motorkap open te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudolf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12612 door Joris Verheggen
@Rudolf,

Dan kom ik liever dit tegen:

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12613 door Rudolf
Dag Joris,dat kan.
Persoonlijk heb ik meer met moderne techniek,een 911 gt3 of gt2 rs ,beetje duur ook.
Dan maar zelf een beetje sleutelen.
Ben nu druk bezig mallen te maken om nieuwe draagarmen voor de voorwielophanging te lassen,zodat dit straks net als achter allemaal met kogelgewrichten is uitgevoerd.
Voordeel is dat onder belasting bij remmen ed de sporing niet verloopt.
Nadeel zou zijn meer lawaai,dat valt me achter echter wel mee.
Dus dan alles maar aanpakken,en maar eens zien hoe dat uitpakt.
Winterprojectje

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12614 door Rudolf


Dan is het wel handig dat er wat extra onderdelen aanwezig zijn..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12615 door Joris Verheggen
Gelukkig valt er over smaak te twisten! ;-) (alleen maar 250 GTO's zou ook zo saai zijn op de weg) ;-)

Gaaf wat je aan het doen bent met je Le Mans, veel modern spul zal nog aardig moeite hebben om je bij te houden. En je houdt het optisch nog zoals het bedoeld is! Dat kan ik zeer waarderen.

Mechanisch en elektrisch upgraden en verbeteren kan ik echt waarderen. Optisch een auto aanpassen ben ik niet zo van. (Tot op zekere hoogte kleine details okeej, maar niet de hele auto verbouwen. Al zijn er uitzonderingen maar dan heel weinig ;-) )

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudolf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12616 door Rudolf
Waar ik nog wel mee zit zijn een stel top banden qwa grip in droge omstandigheden bedoel ik dan.
Al het moderne spul is vanaf 18 inch.
Wat er onder zit,pilot sport 3 is niet slecht,maar er zit me teveel beweging in de banden.
Een toyo r888 voelt wat dat betreft heel anders,met andere nadelen,lawaai,niet onder 0 graden bewaren enzv..
Dat loopt nog.....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.