× Vertel onze leden wie u bent, waar u van houdt en waarom u lid geworden bent van deze site. We heten alle nieuwe leden van harte welkom en hopen u regelmatig weer te zien!

Interieur A310 V6

Meer
6 jaren 2 maanden geleden - 5 jaren 9 maanden geleden #7312 door stefhaubenA310V6
Ik heb ongeveer 3 maand geleden de Alpine van mijn vader gekregen, en moet hem grotendeels laten restaureren. goget.fund/1fPy2D9 Ik ben op zoek naar eventueel iemand die ervaring heeft met het volledig heraankleden van het interieur. En wat dit ongeveer kost? Heb sommige stukken terug gestoken om het toch iets meer op een auto te laten lijken.

Alvast Bedankt,
Stef

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7313 door rens914
Ik denk dat elke autobekleder je een prijsindicatie kan geven.
Zo raar als dat dit klinkt, stof is wel lastiger dan leer.

Op de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.

A310 fase1 + Mercedes W205 + Jeep Patriot + Camper + Frontmaaier + Kettingzaag/Heggeschaar en nog meer oude meuk

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7314 door Jaap
Kijk maar eens bij LINKS/RESTAURATIEBEDRIJVEN/LES SELLIERS DU DOMAINE
Hier kun je ook een prijslijst opvragen.
Is het te lastig dan kan ik je helpen het zijn n.l vrienden van mij.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7317 door alpines
Hallo Stef,
Ons clublid Harrie Gielen in Neerkant kan dat voor je doen.
Hij heeft ervaring.

www.girovi.nl

Groetjes,
Huub

Huub Derks
A310 V6 phase 1
A310 V6 phase 1, Gr. 5
GT V6 Turbo
Clio V6 Sport phase 1
Avantime V6
A110 Legend
Sport Spider

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7319 door stefhaubenA310V6
Dankje :) Ga direct mailtje sturen.

Stef

Meer
5 jaren 9 maanden geleden - 5 jaren 9 maanden geleden #7940 door Ben A310
Dag Stef,

Is je Alpine één met Nederlands kenteken? Zou ik die dan mogen weten i.v.m. het clubarchief? Wou houden zo veel mogelijk info bij over de in Nederland rijdende Alpine's.
En misschien kan ik je dan ook wat historie over je Alpine vertellen.

Je kunt me mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Meer
5 jaren 9 maanden geleden - 5 jaren 9 maanden geleden #7945 door rve
Mijn A310 had geen nieuw interieur nodig, maar het is erg te vergelijken met een oud model porsche. Deze laat ik vaker bekleden, ongeveer een per kwartaal. Ik ben dan rond de 1200 kwijt voor tapijt, stoelen voor, stuur, pookhoes, bankjes achter, deurpanelen, achterzijpanelen en hoedenplank in leer. Dit is goede kwaliteit auto(!)leer, voor +- 900 zit het in Vinyl. Bij een a310 komt hier de dashboard kap en het dashboard zelf nog bij, maar dit is redelijk recht en eenvoudig te stofferen. Veel verschil zal er niet zijn.

Het maakt niet zo heel veel uit bij welke bekleder ik ben geweest in het verleden, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Om de prijs laag te houden, lever ik de auto leeg aan voor het inrollen van het tapijt en zijn alle delen die bekleed moeten worden al los. Ik monteer dit ook zelf, omdat het zo eenvoudig is.

Als je nog meer zou willen besparen, kan je nog wat winnen door zelf het leer te kopen. Als je zelf 3 tot 4 goede huiden in 1 kleur weet te vinden, heb je alleen nog de arbeid van het snijden en stikken. Dit heb ik twee keer gedaan voor een porsche 964 en dan waren de kosten 500 arbeid en 150 leer (geen tapijt).

Let op als je tapijt koopt dat je 'rotvast' tapijt koopt dat beperkt flexibel is voor het inrollen. Dan heb je geen op maat gemaakte set nodig en het is net zo goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ms19333