× Vertel onze leden wie u bent, waar u van houdt en waarom u lid geworden bent van deze site. We heten alle nieuwe leden van harte welkom en hopen u regelmatig weer te zien!

Alpine A310 Phase1 aangeschaft

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #7346 door Ad
Sinds twee weken ben ik eigenaar van een rode A310 Fase 1.
De auto stamt uit 1980 en is in 1989 vanuit Zwitserland naar Nederland gekomen.
Ik heb al met veel interesse rondgekeken op deze site, en ik trap vast een open deur in als ik vraag wat voor brandstof je er het best in kunt doen. Advies was euro 98 met loodvervanger. Nou kun je hier in de buurt nergens meer 98 tanken, dus blijft er niet veel anders over dan Shell Ultimate o.i.d. te tanken, dat heeft een hoger octaan gehalte dan euro 95.
Graag jullie advies/mening.

De Alpine heeft een standaard set-up, dus met enkele en dubbele carburateur. Er zit alleen een andere RVS uitlaat op.

Hartelijke groet,
Ad

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #7347 door Jos_A797
goede keus gedaan Ad
misschien kun je wat foto,s plaatsen van de auto
dat is altijd wel leuk
Ik tank tegenwoordig Competizion 102 zonder ethanol van Firezone tankstation , daar draait hij lekker stationair op
en zit er wat meer pit in.

groet Jos

lidnr: A - 797
A 310 phase 1

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #7359 door Ad
Ik zal proberen wat foto's te uploaden.
Het verhaal achter de Alpine is dat ik als jongetje van 13 met mijn vader naar de Renault dealer ging om een Renault 18 aan te schaffen.
Dat was in 1980, en de dealer had een blauwe Alpine in de showroom staan en de betovering is sindsdien nooit meer verdwenen.
Ik ging in die tijd ook vaak naar de Rallycross in Valkenswaard kijken; toen bliezen de Alpines een aardig deuntje mee. Ik herinner me nog een geel met zwarte, later roodpaarse A310 met compressor van Jos Fassbender uit Schijndel, een rode A310 4 cylinder van Louis Mast uit Belgie en een lichtblauwe A310 4x4 van Ludo Steukers. Ook uit Belgie.
Ik kan concluderen dat het erg leuk is om nu zelf in zo'n auto te rijden.

Bijlagen:

Meer
6 jaren 3 maanden geleden - 6 jaren 3 maanden geleden #7360 door Ben A310
Dag Ad,

Gefeliciteerd met je A310! En als je een Alpine bezit, dan hoort daar natuurlijk ook een lidmaatschap van de Alpine Club bij. Je krijgt er veel voor terug, dan kan ik je verzekeren.

Dus overweeg eens een lidmaatschap. Zondag kun je dan gelijk meedoen aan de Betuwe-Tour die we gaan rijden met de club!

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7408 door Ad
Dag Ben,
Ik zal een lidmaatschap zeker overwegen. Ben ook nieuwsgierig naar het magazine. Heb ik nog nooit ergens gezien. Zijn er ergens oude exemplaren ter inzage? Ik houd niet van digitaal bladeren...

Ik ben het interieur van de Alpine aan het strippen. Dat begon bij het hemeltje, maar hij heeft een nacht in de regen gestaan en toen bleek er allemaal water binnen te zijn gelopen.
Niet een beetje ook. De vloer helemaal blank, dus die heb ik er ook maar uitgehaald om te drogen.

Nou komt het water via de kleine zijruitjes, of ergens in die buurt naar binnen. De gordelspanners zijn helemaal nat en die zitten weggewerkt in een zijpaneel. Ik kom er maar niet achter waar het water vandaan komt. Kun jij me verder helpen want dan kan ik het oplossen?

Dank alvast, Ad

Meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #7411 door Ben A310
Dag Ad,

Hier op de site kun je de covers vinden met daarbij een opsomming van de artikelen ( www.arcn.org/alpine-revue ). Het is een fullcolour luxe magazine met een diversiteit aan artikelen. En het is in papiervorm, dus lekker ouderwets bladeren. Past wel bij een klassiekerclub.

Losange krijg je erbij cadeau ( www.losange.nl ).

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #7454 door Bruins
Hoi Ad,
Gaaf dat je al lekker in je Alpine hebt rond kunnen rijden. Nu ben je bezig met het strippen van het interieur. Jammer dat dat niet helemaal droog lukt. Ik heb zelf ook lekkage gehad en dat lag toch aan de deurrubbers waar het water naar binnen kwam. Met nieuwe rubbers blijft mijn A310 droog, zelfs na stortbuien van de afgelopen weken.

Wat betreft tanken, als er bij jou in de buurt een BP zit dan kun je Ultimate tanken. Dat is nog 98 Ron.
Voor zover ik weet is dit nog het enige benzinemerk in Nederland dat 98 Ron heeft.
Succes in ieder geval met het restaureren van je interieur. Zelf heb ik net een nieuwe (rode) hemel in de auto laten plaatsen. In de kleur van het streepje van mijn bekleding. Mijn auto komt ook te staan op 4 oktober in Delfgauw.