× Vertel onze leden wie u bent, waar u van houdt en waarom u lid geworden bent van deze site. We heten alle nieuwe leden van harte welkom en hopen u regelmatig weer te zien!

Even kort voorstellen

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #10311 door Krimson
Goedemorgen, Mijn naam is Peter Kram en sinds kort samen met kameraad, eigenaar van een Alpine A310 uit 1980. De auto heeft ca. 15 jaar stilgestaan en wij gaan hem helemaal van onder tot boven restaureren. Inmiddels is chassis van de body los en is de auto helemaal gestript. Veel laswerk aan het chassis (weten we inmiddels....) en uiteraard zijn er diverse onderdelen aan vervanging toe. We willen hem het liefst weer helemaal in originele staat terugbrengen. We hebben geen ervaring met Renault (ik heb wat oude Porsches e.d.) dus is voor ons hele speurtocht. Indien jullie tips hebben of onderdelen dan graag berichtje want hulp is welkom! Ik heb wat foto's toegevoegd.

Groetjes Peter

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10314 door jochem
Welkom Peter..
Mooi project helaas heb ik geen verstand van A310 ..
Maar ik ga dit topic zeker volgen..ik hoop dat je de restauratie hiet up to date houd. Suc6

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10315 door Krimson
Dank je Jochem. Mochter er nog andere leden zijn met informatie of onderdelen, dan hoor ik het graag!

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10316 door rens914
Welkom, gelukkig weer een sleutelaar erbij op het forum.
Adressen:
Zoet, Simon, Meca, Jordan, Reit,
Fora: Duitse forum, Far

Op de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.

A310 fase1 + Mercedes W205 + Jeep Patriot + Camper + Frontmaaier + Kettingzaag/Heggeschaar en nog meer oude meuk

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #10318 door Ben A310
Dag Peter,

Gefeliciteerd met je Alpine! En het bezit van een Alpine begint natuurlijk met een lidmaatschap van de Alpine Renault Club Nederland (ARCN).

Dus mogen we je verwelkomen? Mail me maar op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Uiteraard willen we je helpen met info voor de restauratie. Ik heb veel info over wat origineel hoort te zijn op je auto. Mail me anders even het kenteken, dan kan ik je mogelijk ook iets over de historie vertellen.

Groet,
Ben

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10322 door ms19333
Hoi Peter, welkom hier!
Ziet er erg herkenbaar uit, ik heb ook een blauwe A310 uit 1980 en heb alles wat jij nog moet doen al achter de rug, zie mijn site (linkje in mijn handtekening). Je mag me altijd mailen voor info, misschien dat ik je kan helpen, al weet ik natuurlijk ook niet alles. Succes met de restauratie, aan je werkplaats zal het niet liggen:-)

Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10334 door rens914
nog een bijzonder nuttig adres voor koppeling en remdelen (die nergens meer te krijgen zijn)
C&C parts Baarlo 0774772454

Op de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.

A310 fase1 + Mercedes W205 + Jeep Patriot + Camper + Frontmaaier + Kettingzaag/Heggeschaar en nog meer oude meuk

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10340 door Krimson
dank je!

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10341 door Krimson
beste Ben, het kenteken is 73-PD-NF als je wat weet over de historie is dit welkom. wat betreft lidmaatschap dit zal ik t.z.t. even doen. waar ik m.n. behoefte aan heb is, zijn vervangende onderdelen. het valt mij op dat dit best lastig is en er geen echte adressen zijn waar ik veel zaken in 1 keer kan bestellen. Auto Simon zegt wel veel te hebben maar alles wat ik heb aangevragd krijg ik te horen, sorry niet meer op voorraad... dus ik doe een beroep op de leden van het forum om evt. onderdelen die ze hebben aan te bieden (ik zal binnekort even lijstje van ontbrekende zaken op het forum zetten) dank alvast voor de hulp en informatie!

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #10343 door Krimson
Dank je. ik zal binnekort eens even je link bekijken en hopelijk er wat van opsteken. P.s. werkplaats is van een vriend van mij maar heb gelukkig zelf thuis ook een grote loods/garage.